جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جامعه مدرسین حوزه

حوزه/ جامعه مدرسين حوزه علميه قم ضمن حمايت از مواضع متقن و محکم رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي «مدظله العالي»، اعلام مي‌نمايد: بايد در تصميمات کلان، محور ولايت فقيه باشد و جهت‌گيري‌ها، سياست‌هاي مديريتي و تصميمات کشور در مسير اهداف و شعارهاي انقلاب اسلامي طرح‌ريزي و اجرايي شود. اقدامات خصمانه اخير دشمنان نظام اسلامي حکايت از آغاز دور جديدي از توطئه ها و خباثت‌ها دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، بيانيه جامعه مدرسين حوزه علميه قم در حمايت از رهنمودهاي مقام معظم رهبري «مدظله العالي»  که به امضای آیت الله یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  رسیده به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

ولايت مطلقه فقيه يک مديريت سازنده و موفق در هدايت و راهبري نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است. مسائل مهمي چون عزّت و آبروي ملّت ايران، اعتلاي فرهنگ و اخلاق، تحکيم و حفظ بنيان خانواده، تکثير و تربيت نسل مومن و انقلابي، ساماندهي اقتصاد و معيشت، عدالت فراگير، وحدت و دوري از اختلاف از جمله مواردي است که بارها با توجه به نيازهاي کشور توسط رهبر معظم انقلاب به مسئولان توصيه شده است.

اما متاسفانه مروري بر راهبردها و توصيه‌هاي معظم له در موارد مختلفي چون «توجه به ظرفيت‌هاي داخلي، معيشت مردم، توليد، اشتغال، اقتصاد مقاومتي، مبارزه با فساد، دشمن شناسي و....» نشان مي‌دهد مسئولان، قوي و تاثيرگذار وارد ميدان نشده‌اند و هر روز کشور از بي توجهي به اين تذکرات در حال آسيب ديدن است.

از جمله‌ي اين موارد مذاکرات هسته‌اي است که در ميدان سياست بازي و نقض عهد‌هاي مکرر طرف‌هاي خارجي به توافقي ضعيف و بي‌خاصيت تبديل، و با بردن کشور به مرحله اي چالش‌زا منجر به کاهش سرعت رشد و پيشرفت کشور شده است. سند ننگين 2030 نمونه‌ي ديگري است که علي رغم هشدار‌ها و تذکرات جدي، مخفيانه پيگيري و اجرايي مي‌شود و در زمينه پيام‌رسان‌هاي بيگانه همچون تلگرام نيز نقش مخرب حضور دشمن عامدانه يا غافلانه ناديده گرفته مي‌شود. اقتصاد و بازار در مواجهه با هجوم کالاهاي وارداتي خرد شده و بي‌توجهي‌ به توصيه‌هاي مقام معظم رهبري همچنان ادامه دارد.

جامعه مدرسين حوزه علميه قم ضمن حمايت از مواضع متقن و محکم رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي «مدظله العالي»، اعلام مي‌نمايد: بايد در تصميمات کلان، محور ولايت فقيه باشد و جهت‌گيري‌ها، سياست‌هاي مديريتي و تصميمات کشور در مسير اهداف و شعارهاي انقلاب اسلامي طرح‌ريزي و اجرايي شود. اقدامات خصمانه اخير دشمنان نظام اسلامي حکايت از آغاز دور جديدي از توطئه ها و خباثت‌ها دارد. مسئولان با يکپارچگي و تبعيت مطلق از ولايت فقيه، راه نفوذ و اختلاف افکني دشمن را سد کنند و نگذارند در صفوف ملت شکاف و فاصله‌اي ايجاد شود.

مسئولان بدانند و آگاه باشند ملت انقلابي نظاره‌گر وعده‌ها و کارکردهاي آنها هستند و انحراف از اصول انقلابي را بر‌نمي‌تابند.

در ميدان ديپلماسي که حقيقتا ميدان جنگ و مبارزه است تنها با حفظ جهت‌گيري‌هاي اسلامي، انقلابي و توجه به مباني و اصول، مي‌توان پيروز و سربلند بود لذا ذره‌اي عدول از اين رويکرد، کشور را با خسران مواجه خواهد کرد. امروز برجام ريسمان پوسيده‌اي است که چنگ زدن به آن به دور از تدبير و عقلانيت سياسي است. اروپا و ديگر دوستان آمريکا، مانند آمريکا غير قابل اعتمادند و بايد قاطعانه‌ و بدون‌ هيچ ملاحظه‌اي دشمن را شناخت و به تحليل و عمل انقلابي پرداخت و يک ديپلماسي هوشمندانه را دنبال کرد.

اميد است در پناه دعا و توجهات حضرت ولي‌عصر(عج) پرچم عزت و اقتدار ايران اسلامي بر بلنداي قله‌هاي پيشرفت و سربلندي به اهتزاز درآيد و ما نيز در تحقق اين امر عظيم و پر اجر از بذل جان و مال خويش دريغ نخواهيم نمود.

و السلام عليکم و رحمه الله و برکاته

محمد يزدي

رئيس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha