جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حچجت الاسلام بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران کشورگفت: نیاز ویژه‌ای در جابجایی مصوبات و خواسته‌ها نیست و ما سیاستی را در پیش رو قرار می‌دهیم که فعالیت‌ها از مدارس شروع‌شده و مرکز مدیریت، حامی طلبه و مدیران مدرسه علمیه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین عبدالکریم بهجت پور صبح امروز در جمع اساتید حوزه علمیه خواهران استان قزوین، گفت: مدیران و اساتید ارتباط مستقیمی با طلاب دارند، از این‌رو باید در حمایت از این گروه تمام تلاش‌ها صورت گرفته و مشکلات رفع و مطالبات به‌موقع پیگیری شود.

وی افزود: استقلال حوزه در همه عرصه‌ها ازجمله اقتصادی، آموزش و تربیت باید کامل حفظ‌ شده تا بتوانیم هویت حقیقی طلبه را رقم‌زده و رنگ و بوی حوزوی  آن را حفظ کنیم.

وی اظهار کرد: باید رویه مرکز مدیریت خواهران به‌گونه‌ای باشد که در نهایت تمام امور خواهران طلبه به خود ایشان واگذارشده و در آینده شاهد حضور مدیران برجسته خواهر در این مجموعه باشیم و تمام فعالیت های فرهنگی، پژوهشی باید در خود مدرسه انجام شود و مدرسه محوری به عنوان شعار بنده بود و باید اولویت اصلی قرار گیرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: نیاز ویژه‌ای در جابجایی مصوبات و خواسته‌ها نیست و ما سیاستی را در پیش رو قرار می‌دهیم که فعالیت‌ها از مدارس شروع‌شده و مرکز مدیریت حامی طلبه و مدیران مدرسه علمیه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور تصریح کرد: آن چیزی که طلاب خواهر را به سمت حوزه آورد و از مسیرهای مثل دانشگاه فاصله داد، این بود که شما در حوزه به دنبال گمگشته معنوی خود آمدید.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور افزود: رسالت حوزه‌ها باید با برنامه ریزی مسئولان، موسسان، هیات امنا و افراد خیر، کاملا منسجم و هدفمند شود.

وی با اشاره به این که تشکیل هیات ترکیبی نظام آموزش برای اداره مدارس علمیه ضروری است، خاطر نشان کرد: تیم آموزش در مدارس علمیه باید قدرت تدریس استاندارد را داشته باشند و در اجرای بهتر برنامه ها مدیریت حوزه را یاری دهند.

وی ادامه داد: تصمیم‌گیری در مدارس توسط مدیران انجام  و تلاش می‌شود با شناسایی اساتید مجرب در عرصه‌های تهذیب، آموزش و پژوهش، برنامه‌های هدفمند برای بهبود عملکرد مدارس به کار گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور اظهار کرد: مدرسه محوری از برنامه‌های راهبردی حوزه‌های علمیه خواهران است،اعتقاد به استقلال حوزه به معنای استقلال در عرصه‌های آموزشی، پژوهش، تربیتی و مقوله‌هایی است که رسالت و هویت طلاب را رقم می‌زند و ما باید تلاش کنیم تا حوزه‌های علمیه همواره رنگ و بوی حوزوی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور بیان کرد: در حال حاضر 500 حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور  وجود دارد، در این قدمت 22 ساله که از عمر حوزه های علمیه خواهران می گذرد نیز درخواست ها از نقاط مختلف کشور برای تاسیس حوزه علمیه خواهران بسیار جدی بوده و ما در حال راه اندازی مدارس علمیه جدید هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha