پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه از برگزاری کارگاه « تربیت مربی روخوانی و روانخوانی قرآن » با حضور اساتید اعزامی از قم درتیرماه درکرمانشاه خبر داد.

حجت الاسلام مهدی محمدی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از برگزاری 50 نفره یک دوره کارگاه «تربیت مربی روخوانی و روانخوانی قرآن» با حضور کارشناسان آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن، خبر داد و گفت: تربیت نخبگان قرآنی در فضای مدارس علمیه مورد تاکید و حمایت مدیریت حوزه علمیه کرمانشاه است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه در ادامه با بیان این که مدارس علمیه بستر بسیار مناسبی برای پرورش نخبگان قرآنی است، گفت: ایجاد فضای قرآنی در مدارس علمیه مستلزم پرورش طلاب و اساتید قرآن محور است.

حجت الاسلام محمدی فر با اهمیت شمردن تربیت طلاب و اساتید با اسلوب صحیح آموزش قرآن، افزود: باید در حوزه های علمیه روش و مهارت های اصولی آموزش قرآن را گسترش داد تا شمیم قرآنی در فضای جامعه اسلامی منتشر گردد.

وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این دوره با رویکرد کسب مهارتهای قرآنی حضور پیدا می کنند، گفت: دوره های تربیت مربی روخوانی و روانخوانی قرآن عبارتند از: مهارت انتقال روش صحیح قرآئت قرآن، آموزش به زبان ساده و تربیت نخبگان قرآنی، که لازم است قرآن پژوهان حوزوی به این فنون تخصص پیدا کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه در خصوص برگزاری تربیت مربی روخوانی و روانخوانی قرآن با همکاری و حمایت های مادی و معنوی اداره اوقاف و امور خیریه استان در شهر کرمانشاه برگزار می گردد، گفت: ضمنا یک دوره 40 روزه در زمینه حفظ قرآن برای تعداد معدودی از طلاب که در این زمینه علاقمند هستند، برگزار خواهد شد.

وی در پایان ضمن ابراز امیدواری از برگزاری برنامه های قرآنی،گفت: با دعوت از اساتید خبره و موفق ،زمینه اشتیاق بیشتری در زمینه های برنامه های قرآنی طلاب جوان به وجود آید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha