پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
افتتاحیه کارگروه پژوهش‎های پایانی حوزه علمیه خواهران استان کرمان

حوزه/ افتتاحیه کارگروه پژوهش‎های پایانی حوزه علمیه خواهران استان کرمان با حضور اعضای کارگروه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، افتتاحیه کارگروه پژوهشهای پایانی حوزه علمیه خواهران استان کرمان با حضور اعضای کارگروه برگزار شد.

خانم جوکار معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان کرمان در این باره گفت: جلسه امروز افتتاحیه کارگروه پژوهشهای پایانی استان است که شامل سه بخش رساله‎ها مربوط به سطح چهار، پایان نامهها در سطح سه و تحقیقات پایانی در سطح دو میشود. البته بخش سطح چهار به دلیل آنکه این مقطع در استان تازه تاسیس است هنوز راه اندازی نشده و این جلسه در دو بخش دیگر و با حضور اعضای این کارگروه که از مدیران و اساتید سطح چهار حوزه علمیه خواهران هستند، برگزار شده است.

وی افزود: در سال 94 در مدیریت استان کرمان کمیسیون پایان نامههای سطح سه را داشتیم که در این کمیسیون اساتید موضوعات و طرحهای طلاب را مورد بررسی قرار میدادند و بعد از تایید از کمیسیون به مرکز ارسال میشد. این کمیسیون شامل موضوعات تفسیر و فقه و اصول میشد که از تیر 94 کار کمیسیون استان کرمان به همراه سیزده استان دیگر به قم واگذار شد و موضوعات و طرحهای طلاب در کمیسیونهای تخصصی قم مورد بررسی قرار میگرفت.

وی ادامه داد: از اواخر سال 95 بخش نامه تاسیس کارگروه پژوهشهای پایانی به استانها ابلاغ شد. که در سطح سه و در بخش پایان نامهها، ما به لحاظ اینکه رشته حضوری فقه و اصول در حوزه علمیه خواهران را نداریم و عموم طلاب ما در رشته تفسیر مشغول به تحصیل هستند کارگروه مربوط به رشته تفسیر را تشکیل دادیم که بعد از آمدن تاییده اساتید معرفی شده به قم کار کارگروه پژوهشهای پایانی را شروع کردیم.

وی گفت: در بخش تحقیقات پایانی موضوعات و طرحها در سطح دو در گذشته چنین عمل میکردیم که از کلیه مدارس طرحها و موضوعات برای شورای علمی پژوهشی مدیریت استان ارسال میشدند و بعد از بررسی نتیجه آن به مدارس ارسال میشد که از آبان سال 96  با تصویب و آغاز به کار، کارکارگروه تحقیق پایانی مدارس طرحها در مدرسه بررسی میشوند و استان تنها به نظارت بر عملکرد کارگروهها میپردازد.

وی بیان داشت: در جلسه امروز به مبحث نظارت بر موضوعات و طرحهای تحقیق پایانی بررسی شده در مدارس و راهکارهای آنها میباشد که امیدواریم با تشکیل این کارگروه در استان، در جهت تسریع در تصویب طرح های طلاب گام مهمی برداشته شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha