پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کشیش کلیسای نبطیه

حوزه/ کشیش کلیسای شهر نبطیه گفت: تمامی ادیان حاضر در لبنان به موضوع مقاومت اعتقاد دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیروت، «نقولا درویش» در دیدار با یونس عالی پور معاون امور زائران استانداری قم و دست اندرکاران برپایی هفته فرهنگی استان قم در لبنان اظهار کرد: لبنان نماد وحدت ادیان است و شیعیان، اهل تسنن و مسیحیان در این کشور بدون مشکل خاصی در کنار هم زندگی می کنند.

وی ابراز کرد: تنها شیعیان به مقاومت و دفاع از کشور اهتمام و اعتقاد ندارند، بلکه سایر ادیان حاضر در لبنان نیز بر این مهم تاکید و اعتقاد دارند.

کشیش کلیسای شهر نبطیه لبنان افزود: اجداد ما در منطقه جبل عامل در سالهای دور دین را آموختند و ۲۳۰ سال قبل نیز علمای این منطقه با سفر به شهر قم  در فقه و فلسفه و علوم اسلامی مشغول تحصیل و تدریس شدند.

وی با تقدیر از برپایی هفته فرهنگی – اقتصادی استان قم در شهر نبطیه گفت: ما لبنانی ها در غم  شادی هم و در سختی ها و مشکلات با یکدیگر شریک هستیم و این پیام خوبی است که از این طریق می توان به  مردم کشور ایران و سایر جهان انتقال داد.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید محمود مدنی رئیس جامعه الزهرا(س) نیز حضور داشت که گزارشی از ظرفیت های علمی و پژوهشی حوزه های علمیه قم و جامعه الزهرا(س) ارایه داد.

در ادامه نیز هیئت حاضر با حضور در کلیسای شهر نبطیه از این محل دیدن کردند.

هفته فرهنگی استان قم در لبنان تا 25 اردیبهشت ماه جاری صبح و عصر در مجتمع تجاری ریفولی واقع در خیابان مرجعیون شهر نبطیه لبنان برای بازدید عموم دایر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha