پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رمضان

حوزه/معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که امسال در ماه مبارک رمضان خیمه‌های معرفت در ۵۴ بقعه اجرا می‌شود، گفت: ۴۸ روحانی بومی و مبلغ از حوزه‌ علمیه قم به‌منظور اجرای طرح ضیافت الهی به بقاع متبرکه اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام اسماعیل مختاری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال در ماه رمضان 35 بقعه مبارکه استان، مجری طرح افطاری ساده خواهند بود.

وی بابیان این که موقوفات قرآنی در استان بسیار کم است و اگر افزایش یابد، محافل انس با قرآن، حافظان و متربیان قرآنی بیشتری خواهیم داشت، افزود: امسال در ماه مبارک رمضان خیمه‌های معرفت در 54 بقعه برپا می شود و طرح ضیافت الهی از 27 اردیبهشت آغاز و تا 26 خردادماه امسال در استان اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل مختاری با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان محافل انس با قرآن در 18 شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار می شود، گفت: امسال 48 روحانی بومی و مبلغ از حوزه‌های علمیه قم، به‌منظور اجرای طرح ضیافت الهی به بقاع متبرکه اعزام می‌شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف خراسان جنوبی بابیان این که جشن میلاد امام حسن(ع) در ۲۹ بقعه برگزار خواهد شد، گفت: با شروع لیالی قدر نیز به مدت پنج شب در امامزادگان باقریه برنامه محوری خواهیم داشت.

حجت الاسلام مختاری افزود: در ایام شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، ویژه‌برنامه شهادت امیرالمومنین علی(ع) در بقاع متبرکه برگزار و نماز عید فطر نیز در 47 بقعه استان برپا خواهد شد.

وی بیان داشت: به‌مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه سلام‌الله علیها، اجرای مراسم «خدیجه مادر امت» در 16 بقعه مبارکه استان در ماه رمضان انجام و در سه بقعه مبارکه نیز نمایشگاه فرهنگی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف خراسان جنوبی یادآور شد: با برپایی خیمه‌های معرفت، برنامه‌های متنوعی مانند مشاوره و پاسخگویی به سؤالات شرعی، غرفه کودک و نوجوانان و تبلیغ چند رسانه‌ای در امامزادگان شاخص پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha