جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آل هاشم

حوزه/ امام جمعه تبریز با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد و نباید در تحلیل ها از سایه جنگ و تهدید نظامی سخن گفت، تصریح کرد: دشمن می خواهد با تهدیدات خود و جنگ هراسی در میان مردم کشور را به سمتی سوق دهند که بپذیرند خروج از برجام به معنای بستر سازی برای جنگ است، در حالی که خروج از برجام به معنای بستر سازی برای جنگ نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، در همایش «طلایه داران تبلیغ» که با تجمع اعتراضی علما، طلاب و روحانیون آذربایجان شرقی نسبت به بدعهدی آمریکا در مسجدجامع تبریز همراه بود، با اشاره به منطق رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال های اخیر به نام اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: خروج آمریکا از برجام نشان داد منطق رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال های اخیربر مبنای اقتصادی از چنان استحکامی برخوردار بوده است که ما امروز نتیجه آن را به خوبی می بینیم.

وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی در ۱۰ سال گذشته عناوین شعار سال را بر محور اقتصاد مقاومتی و تحکیم بنیان اقتصادی نامگذاری کردند که نشان می دهد با درک هوشمندانه طراحی دنیای غرب در وابسته کردن اقتصاد ایران به خارج مرزها و شکل گیری اقتصاد واردات محور به خوبی نقشه دشمن را درک کرده و نسخه لازم را در همان الزامات اقتصاد مقاومتی بیان فرمودند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطر نشان کرد: اگر در ۱۰ سال گذشته همه قوای  کشور و دولت ها با تمام توان برای تحقق اقتصاد مقاومتی به میدان می آمدند به درجه ای از اتقان و استحکام به بنیان های اقتصادی رسیده و از تحریم های نظام سلطه و استکبار سرافرازنه و مقتدرانه عبور می کردیم.

وی نسبت به ضرورت عبرت آموزی از خروج آمریکا از برجام تاکید کرد و گفت: یکی از این عبرت ها این است که دشمنان هیچ وقت قابل اعتماد نیستند و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند به لبخند آمریکا و دشمنان نگاه نکنید آنها قابل اعتماد نیستند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: همه آن کسانی که با دید مثبت به این منظر نگاه کرده بودند و فکر می کردند اگر چنانچه این مذاکرات ادامه پیدا کند و با نیت خیر وارد شده بودند به این نتیجه رسیدند که آمریکا قابل اعتماد نیست و اعتماد به آمریکا از همان ابتدا اشتباه بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به وظیفه کنونی دولتمردان گفت: همه ما وظیفه داریم با مردم متدین و مردم ولایتمدار خود صادقانه صحبت کنیم و هرپونه سخن و تهدیدی درباره استکبار و خروج امریکا از برجام باید مبتنی بر صدای واحد از جمهوری اسلامی باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه گرچه مشکلاتی در کشور وجود دارد اما باید به مردم امید بدهیم و مردم را نسبت به آینده کشور امیدوارم کنیم، تصریح کرد: باید به مردم و افکار عمومی گفته شود که مسئولان کشور پیش بینی های لازم برای مقابله با خروج آمریکا از برجام  و تامین کالای اساسی و ضروری و تامین ارز اندیشیده شده است.

وی همچنین تصریح کرد: باید از طرح هر گونه انتقاد تند به تیم مذاکره کننده در مورد پذیرش برجام به طور کلی خودداری کنیم تا  بهانه ای به دست دشمن  ندهیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصمیم گیری در مورد ادامه برجام یا عدم ادامه برجام را موضوع ملی دانست و عنوان کرد: باید از موضع قاطع و اقتدارگونه با دشمن خارجی به ویژه آمریکا سخن بگوییم و نباید آن را بهانه ای برای  جدال جناحی و سیاسی قرار دهیم.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار قرار دارد و نباید در تحلیل ها از سایه جنگ و تهدید نظامی سخن گفت، اظهار داشت: دشمن می خواهد با تهدیدات خود و جنگ هراسی در میان مردم کشور را به سمتی سوق دهند که بپذیرند خروج از برجام به معنای بستر سازی برای جنگ  است، در حالی که خروج از برجام به معنای بستر سازی برای جنگ نیست.

وی آمریکا را از برخورد سخت و جنگ نظامی با ایران ناتوان دانست و افزود: یکی از زیاده خواهی های دشمنان، تضعیف بنیه دفاعی جمهوری اسلامی است و ما نباید در این رابطه  کوتاهی کنیم و نباید طرح مذاکره در مورد موشک های ایران و بازدید از مراکز نظامی را بپذیریم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: آنها می خواهند پس از خلع سلاح ایران به راحتی باحمله نظامی ایران را تهدید کنند، همان نسخه ای که برای کشورهای لیبی و عراق انجام دادند و قصد دارند برای جمهوری اسلامی ایران هم چنین کاری بکنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان بر ضرورت تقویت توان دفاعی کشور تاکید کرد و گفت: با تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب محکم ایستاده ایم و ملت ایران از این چالش سرنوشت ساز به سلامت عبور خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha