پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بازدید هیئت تبادلات فرهنگی کشور چین از جامعه المصطفی

حوزه/ معاون دبیر کل انجمن دوستی برون مرزی کشور چین به همراه هیئتی، ضمن بازدید از جامعه المصطفی العالمیه، با جانشین رئیس جامعه المصطفی العالمیه دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شوگوی شیانگ، رئیس هیئت تبادلات فرهنگی منطقه سین کیانگ جمهوری خلق چین، در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر جانشین رئیس جامعه المصطفی، ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و بازدید از جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: شناسایی زمینه تبادلات علمی و فرهنگی ایران و منطقه سین‌کیانگ چین از مهمترین اهداف سفر ما به ایران است.

وی ضمن تقدیر از جامعه المصطفی در تربیت دانش پژوهانی فاخر برای نقش آفرینی در عرصه های بین الملل، تصریح کرد: ایران و چین دو کشور تمدنی بوده، سابقه تعاملات آن به بیش از 2 هزار سال پیش بر می گردد.

شوگوی شیانگ به تنوع و زیبایی های فرهنگی سرزمین ایران اشاره نمود و خاطرنشان کرد: مشاهده زیبایی های فرهنگی کشور ایران، به ویژه غنای طعم آشپزی این سرزمین، برایم بسیار هیجانی و تحسین بر انگیز بود.

معاون دبیر کل انجمن دوستی برون مرزی کشور چین ضمن تأکید بر تقویت هرچه بیشتر زمینه های سیاسی، اقتصادی و توریستی دو ملت ایران و چین، تصریح کرد: امیدواریم، ضمن تقویت تبادلات علمی و فرهنگی مجموعه های دانشگاهی دو کشور، شاهد افزایش روز به روز همکاری ها و تعمیق تعاملات دو ملت در عرصه های مختلف باشیم.

وی در ادامه ضمن ارائه تصویری از سرزمین سین‌کیانگ، با بیان این که پیروان مذاهب مختلف در این منطقه زندگی می کنند، اظهار داشت: در کل چین 56 قوم زندگی می کنند، که مردمانی از 55 قوم در سرزمین سین کیانگ حضور دارند و پیروان ادیان مختلف نیز زندگی مسالمت آمیز در کنار هم دارند.

معاون دبیر کل انجمن دوستی برون مرزی کشور چین آزادی عقیده، تنوع قومی و احترام به مذهب و دین را از بارزترین ویژگی های سرزمین سین کیانگ عنوان کرد و ابراز داشت: 10 قوم  از 56 قوم کشور چین، مسلمان هستند و مسلمانان منطقه سین کیانگ، تاکنون بالغ بر 20 هزار مسجد را تاسیس نموده اند.

وی با بیان این که دین اسلام در روند گسترش خود با فرهنگ های مختلف آمیخته شده است، اظهار داشت: در کشور چین مساجد با هم آمیختگی معماری اسلامی و چینی بنا شده اند؛ این موضوع تداعی کننده در هم تنیدگی فرهنگی است.

شوگوی شیانگ در پایان ضمن اشاره به نفوذ تفکرات افراطی در سالیان اخیر و در میان مسلمانان منطقه سین کیانگ، اظهار داشت: مسلمانان منطقه سین کیانگ از تشخیص صحیح اسلام حقیقی و افراطی رنج می برند؛ این موضوع سین کیانگ را با چالش های جدیدی روبرو ساخته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • SAABER IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    0 0
    ROUHAANI HAAY MOSAMAM DAR AMR DIN HAGH ASLAAM AZIZ* AAMOZESH DAHID O BE FARIYAAD AANAAN RESID ...