جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خروج از برجام

حوزه/ تنی چند از ائمه جمعه شهرستان های آذربایجان شرقی خروج آمریکا از توافق هسته ای را تداوم عهدشکنی ها و توطئه های چندین ساله استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی ایران دانستند و بر ضرورت حفظ وحدت ملی تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، اعلام فرمان خروج آمریکا از توافق هسته ای از سوی ترامپ رئیس جمهور ایالت متحده، توطئه ها و عهدشکنی آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران را تکمیل تر کرد.

برخی از ائمه جمعه استان آذربایجان شرقی خروج آمریکا از برجام را اوج دشمنی آنها با نظام جمهوری اسلامی دانسته و بر ضرورت حفظ وحدت و همدلی مردم در مقابل دشمنان تاکید کردند.

                                     

بی اعتماد جهانیان به آمریکا

 حجت الاسلام علی نعمت زاده، عضو شورای حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی و امام جمعه مرند، با اشاره به خروج آمریکا از برجام تصریح کرد: با خروج ترامپ از توافق هسته ای، یک شر از سر ایران باز شد، امروز بیشتر از هر زمانی به وحدت نیاز مبرم داریم.

وی افزود: اگر وحدت نداشته باشیم و یکپارچه نباشیم، اوضاع سوریه و عراق بر سر ایران خواهد آمد، امروز هزاران شبهه علیه دین و عاشورا و انتظار در جامعه اسلامی ایجاد می شود تا فضا را برای نفوذ استکبار آماده کنند.

عضو شورای حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران تا به امروز با عزت و عظمت به راه خود ادامه داده و از این پس نیز با هدایت مقام معظم رهبری و حمایت و پشتیبانی مردم، راه خود را ادامه خواهیم داد.

امام جمعه مرند عنوان کرد: با خروج آمریکا از ترامپ، اعتماد جهانیان نسبت به این کشور و همدستان او از بین رفت و مردم نظام اسلامی باید از این مساله آگاه باشند.

                                   

تکمیل عهدشکنی های آمریکا

حجت الاسلام سیدرضا رضوی امام جمعه بستان آباد، به خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز گفت: عهد شکنی های آمریکا تنها مربوط به برجام نیست، در طول تاریخ و در ادوار مختلف بارها شاهد بدعهدی ها و گستاخی های زیادی از آمریکا بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها چهره منفور و خبیث آمریکا را برای مسئولان و مردم متذکر شده اند، تاکید کرد: خروج آمریکا از برجام به دنیا نشان داد که آمریکا قابل اعتماد نیست، خروج آمریکا باعث شد مردم و مسئولان هر چه بیشتر وحدت و انسجام خود را حفظ کنند.

امام جمعه بستان آباد تاکید کرد: حسن نیت جمهوری اسلامی در عمل به تعهدات خود برای دنیا ثابت شده است، اما آمریکا از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی خود را با انواع توطئه ها و ترورها نشان داده است.

 

                                     

درس ها و عبرت های برجام

حجت الاسلام قهرمان احمدی، امام جمعه هریس، نیز با اشاره به درس‌ ها و عبرت‌ های خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: خروج آمریکا از برجام حاوی درس ها و عبرت های ارزشمندی برای مردم و مسئولان کشور است که نباید به دشمن و وعده هایش اعتماد کرد.

وی افزود: استکبار به دنبال تامین منافع خود و ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران هستند، اما تنها مسیر پیشرفت کشور بهره‌ گیری از ظرفیت ‌های داخلی و تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه هریس خاطرنشان کرد: هرچه بنیان ‌های اقتصادی کشور محکم تر شود، طراحی‌ های دشمن برای ضربه زدن به ملت ایران ناکام تر خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای ادامه مسیر احتمالی برجام باید از طرف‌ های مقابل به ویژه کشورهای اروپایی تضمین جدی و محکم تری گرفت.

امام جمعه هریس با اشاره به اصلی ‌ترین اهداف رئیس جمهور آمریکا از لغو توافق هسته ‌ای اظهار داشت: یکی از اهداف آمریکا در خروج از برجام دامن زدن به اختلافات داخلی است، بنابراین اتحاد و یکپارچگی ملت ایران در برهه زمانی حساس و سرنوشت ‌ساز امری حیاتی به شمار می رود.

 

گزارش: بیت اله احمدی

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha