پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شرفخانی

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: دشمن در تلاش است جوانان را از مراکزفرهنگی جدا کند و حتی کمپین روزه خواری برای از بین بردن غیرت دینی به راه انداخته است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام احمد شرفخانی پیش از ظهر امروز در همایش طرح «ضیافت الهی» ویژه مبلغین ماه مبارک رمضان اعزامی از سازمان اوقاف و امور خیریه که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی امام زاده سیدعلی(ع) قم برگزار شد گفت: رمضان ماه قرآن است، ولی یکی از دغدغه های رهبر انقلاب موضوع تفسیر و مفاهیم قرآن است،به همین دلیل  مبلغان توجه بیشتری به مباحث تفسیری و مفاهیم قرآنی برای نوجوانان و جوانان داشته باشند.

وی عنوان کرد: نکته دوم انکه  این ماه،  ماه مناجات خوانی است و لازم است از این ظرفیت مهم در مراکز فرهنگی مانند امامزادگان بهره گرفته شود و مبلغین بخشی از برنامه را به مناجات خوانی اختصاص دهند.   

 شرفخانی افزود: مسئله سوم، استفاده از ظرفیت مهم خیمه های معرفت و افتتاح این خیمه در امامزادگان است. خیمه معرفت باعث جذب اقشار مختلف می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بابیان اینکه دشمن در تلاش است جوانان را از مراکزفرهنگی جدا  و حتی کمپین روزه خواری برای از بین بردن غیرت دینی به راه اندازد، اظهارداشت: برای مبارزه و مقابله با این مسئله لازم است، مبلغین بتوانند پاسخ قانع کننده و محکمی به این مسائل دهند و با برنامه ای درست و حساب شده، این برنامه را خنثی کنند.

وی بابیان اینکه در موضوع سیاسی و برجام، نباید به فکر تخطئه و کوبیدن دولت باشیم، گفت: به جای کوبیدن دولت و از بین بردن امید نسبت به نظام، هویت اصلی دشمن و جبهه استکبار را بیشتر تبیین کنیم.

حجت الاسلام شرفخانی بر تبیین فرهنگ وقف از سوی مبلغین تأکید کرد و افزود: موضوع وقف از مسائل مهم در حوزه است و در گذشته حوزه با وقف اداره می شد، این امر می طلبد مبلغین در ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان به تبیین واهمیت وقف و موقوفات در جامعه بپردازند.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha