سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
محافل قرآنی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین از برگزاری بیش از ۱۵۰ محفل قرآنی در مساجد وحسینیه ها در ایام ماه مبارک رمضان امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام موسوی صفی خانی صبح امروز در نشست هماهنگی برنامه های اعزام مبلغین و روحانیون در ایام ماه مبارک رمضان به شهرها و روستاهای شهرستان قزوین گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن،  بیش از 150 محفل انس با قرآن، برنامه ترتیل یک جزء قرآن کریم و روخوانی این کتاب آسمانی درحسینیه ها  ومساجد شهرستان قزوین و همچنین در جوار بقاع متبرکه برگزار می شود.

وی افزود: انس با قرآن از نگاه به آیات تا شنیدن، تدبر و تعمق در آیات نورانی قرآن مجید دارای آثار و برکات روحی و معنوی فراوان است، از این رو گسترش هنر قرائت، با توجه به جایگاه بی‌نظیر آن در بین هنرهای اسلامی و جذابیت بسیار آن در بین آحاد مردم به ویژه زنان، شروع خوبی برای مأنوس کردن این قشر با ترجمه و مفاهیم آیات شریفه است.

حجت الاسلام صفی خانی اظهار کرد: تببين معارف اسلامی، تزكيه نفس، آشنايی با نهج‌البلاغه و صحيفه سجاديه از ديگر راهبردهای اساسی در ماه مبارك رمضان به شمار می رود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان ماه ضیافت خاص خدای متعال است و رحمت خاص خدای متعال در این ماه شامل همه مومنین می شود؛ به تعبیر بزرگان رحمت رحیمیه خدای متعال، در این ماه منتشر شده و درهای بهشت به روی بندگان باز می شود و درهای جهنم بسته می شود.

وی افزود: در واقع راه شیطان و اولیاء طاغوت به روی ما بسته شده و راه ولایت امیرالمومنین(ع) به روی ما باز شده و بستر برای استفاده و تنعم در این ماه مهیا و آماده است؛ یعنی آنچه در ماه های دیگر به دشواری به دست می آید در ماه مبارک رمضان بسیار آسان به دست می آید.

حجت الاسلام صفی خانی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تلاوت هرچه باشکوه تر قرآن است و اقشار مختلف مردم می توانند با برگزاری محافل انس با قرآن، با فیوضات این کتاب الهی بیشتر آشنا شده و به آن عمل کنند.

وی در پایان گفت: روحانیون و مبلغین در محافل قرآنی که با حضور اقشار مختلف در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه و امام زادگان برگزار می شود باید آیات نورانی قرآن را برای مردم و نسل نوجوان و جوان به خوبی تبیین نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha