جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رمضانی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد قزوین گفت: برگزاری محافل انس با قرآن، سبب آشنایی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان با کلام الهی و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و انس با کلام الهی سبب قرآنی شدن کردار و رفتار انسان‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ، حجت الاسلام علی رمضانی صبح امروز در جلسه هماهنگی برنامه های قرآنی ایام ماه مبارک رمضان که در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین برگزار شد، گفت: ماه رمضان ماه نزول قرآن است و مساجد بهترین مکان برای انس با قرآن هستند، از همین رو برنامه های متعددی در این ایام توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا می شود تا جامعه ما به ویژه قشر جوان و نوجوانان با قران هرچه بیشتر انس گیرند.

وی افزود: برگزاری محافل انس با قرآن، سبب آشنایی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان با کلام الهی و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و انس با کلام الهی سبب قرآنی شدن کردار و رفتار انسان‌ها می‌شود؛ قرائت و درک آیات قرآن موجب پدید آمدن معرفت و پیروی انسان‌ها از دستورات الهی و رهنمودهای ولایت‌فقیه در جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام رمضانی خاطرنشان کرد: سلامتی روح در گرو تلاوت قرآن است، اما تالیان قرآن باید به مفاهیم و تفسیر قرآن کریم نیز توجه داشته باشند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین به حضور گسترده اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان در این محافل نورانی اشاره کرد و بیان کرد: این حضور نشان دهنده عشق و ارادت نسبت به قرآن و اهل بیت و ارزش های دینی است.

حجت الاسلام رمضانی بیان کرد: فعالیت ۳۸ مرکز خانه نور در سطح استان با محوریت برنامه های آموزشی قرآن کریم از جمله کلاس های حفظ، تجوید، روخوانی و روان خوانی و ... از دیگر برنامه هایی است که در ایام ماه مبارک رمضان شاهد آن هستیم.

وی اظهار کرد:  همچنین در این ایام تابلوی «تلاوت نور» به کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اهدا می شود تا مردم هرچه بیشتر با اجرای این طرح در مساجد آشنا شده و شاهد گسترش طرح «تلاوت نور» باشیم.

حجت الاسلام رمضانی یادآور شد: امیدواریم با اجرای برنامه های قرآنی متعدد در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، انس با قرآن در جامعه اسلامی بیش از پیش ترویج یابد و با ارتباط با این کتاب آسمانی رشد و پیشرفت را در زندگی خود رقم بزنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha