جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 مساجد

حوزه/رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: در طول دهه تکریم و بزرگداشت مساجد و در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ۲۰۶ مسجد و حسینیه در این شهرستان برای استقبال از این ماه مبارک غبارروبی می‌شوند.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، اظهار داشت: همه‌ساله مردم در سنتی ارزشمند پیش از آغاز ماه مبارک رمضان، مساجد را برای حضور میهمانان ضیافت الهی غبارروبی و عطرافشانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه غبارروبی و عطرافشانی مساجد پیش از ماه مبارک رمضان از سنت‌های پسندیده دینی است، افزود: مسجد پایگاه اصلی عبادت است و توجه به پاکیزگی، نظافت و غبارروبی برای حضور یافتن جوانان و نوجوانان به مسجد مؤثر است.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه دهه آخر ماه شعبان به نام دهه غبارروبی مساجد نام‌گذاری شده، گفت: در طول دهه تکریم و بزرگداشت مساجد و در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، 206 مسجد و حسینیه در این شهرستان برای استقبال از این ماه مبارک غبارروبی می‌شوند.

وی  با اشاره به اینکه در تمامی ماه‌ها باید به پاک‌سازی مساجد پرداخت، افزود: ‌فضاسازی و آراسته سازی محیط داخلی و بیرونی مساجد، نظافت و شست‌وشوی مساجد و نصب ادعیه رمضان از جمله فعالیت‌های آیین غبارروبی در دهه تکریم مساجد است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد تصریح کرد: بهداشت و نظافت مساجد در ظرف زمانی خاص نمی‌گنجد و طبق آیات و روایات همه مسلمانان موظف هستند همواره در پاکیزه نگه‌داشتن و تطهیر مساجد کوشا و فعال باشند.

وی اظهار داشت: اختصاص یک دهه آن هم دهه آخر ماه معظم شعبان که دل‌ها و جان‌های مؤمنین آماده استقبال از ماه مبارک رمضان و بهره‌گیری از سفره پر فیض و معنوی این ماه عزیز است، فرصت بسیار خوبی برای توجه دادن مردم به این امر مهم و تذکر و بیان اهمیت بسیار والای تکریم و عطرافشانی مساجد و تبیین ارزش معنوی خدمتگزاری به مسجد مهیا شده است.

حجت‌الاسلام هدایتی، اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر و برپایی محافل انس با قرآن کریم را از مهم‌ترین برنامه‌های مساجد در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

وی همچنین از اعزام روحانیون در ماه مبارک رمضان به مساجد خبر داد و گفت: ۱۰۰ نفر مبلغ از شهرهای مشهد و قم و ۱۰۰ مبلغ بومی استان در مساجد شهری و روستایی طی ماه مبارک رمضان حضور پیدا می‌کنند و به برگزاری نماز جماعت، سخنرانی مذهبی و برپایی مراسم ویژه ماه مبارک رمضان می‌پردازند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با بیان اینکه تبلیغ کار انبیاء الهی و رسالتی مقدس است، خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت، ترویج دین اسلام، بیان احکام، مسائل اقتصادی چون تحقق شعار سال، بیان اعمال شب و روزهای ماه رمضان، ضرورت حضور در راهپیمایی روز قدس، سیره اهل‌بیت (ع) روایات اسلامی، امربه‌معروف و نهی از منکر، کمک به نیازمندان و ... مسائلی هستند که مبلغان اعزامی اداره تبلیغات اسلامی در ماه رمضان به آن‌ها عنایت دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha