پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
همایش ولایت استان کرمان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی به چالش ایران با آمریکا پرداخت و بیان داشت: چالش اصلی ما با آمریکا تفاوت میان نوع حکومتی که ما انتخاب کردیم و نوع حکومتی که آمریکا و طرفدارانش به آن معتقدند، می‎باشد. مسایلی مانند هسته‎ای چالش‎های کوچکی هستند که ریشه‎شان به چالش اصلی که نوع نگاه به حکومت است برمی‎گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی امام جمعه کرمان و نماینده ولی فقیه در استان در همایش گفتمان ولایت با توجه به نزدیکی ایام ماه رمضان در رابطه با روزه داری گفت: روزه داری تمرین نگه داری نفس است و کفّ نفس پیام اصلی ماه رمضان است تا انسان را به جایی برساند که در پیشگاه خداوند عزیز شود و‌ مورد تکریم واقع گردد. این کف نفس درواقع همان تقوا است. ما باید تلاش کنیم در ماه رمضان تقوای حقیقی را کسب کنیم که این تقوای حقیقی گمشده انسان در همه حوزه‌ها است.

وی به جایگاه تقوا در جامعه اسلامی پرداخت و تصریح کرد: محور و ستون فقرات دین اسلام و جامعه اسلامی تقوا است. در اقتصاد، فرهنگ، سیاست و در هر حوزه دیگری تقوا محوریت دارد. حتی در مدیریت اسلامی نیز تقوا نقش مهمی دارد. اما متاسفانه جای آن را در مدیریت کشور کم میبینیم. شیوههای حاکم بر ادارات، شیوه مدیریت اسلامی نیست. مدیریت اسلامی فصلهایی دارد که پیام ماه رمضان یکی از آنها است. در مدیریت اسلامی اصل، مدیریت درون است. کارمندان و مدیران ما بایستی در درون خود مراقبت و محافظت داشته باشند.

وی ادامه داد: این تقوا است که انسان را به مراقبت و مراعات میکشاند و افرادی که جهادی کار میکنند اینگونهاند. این است که بزرگان در کوچکترین رفتار و گفتارشان کاملا مراقبت میکنند. این تاثیر رعایت تقوا در همه جنبهها و زمینه‎ها است. که باید حوزه و روحانیت با قول و عمل تقوا را درجامعه گسترش دهید.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی به چالش ایران با آمریکا پرداخت و بیان داشت: امروزه ما با آمریکاییها دچار یک ابر چالش هستیم و این ابر چالش تنها در یک محور خلاصه میشود و تا مادامی که با اعتقاداتی که متخذ از کتاب و سنت است مشی کنیم با هرکسی که در دنیای امروز و دیروز و فردا این روحیه استکباری تجاوز و تمامیت خواهی را داشته باشد این چالش بزرگ را داریم.

وی تصریح کرد: ابر چالش اصلی تفاوت میان نوع حکومتی که ما انتخاب کردیم و نوع حکومتی که آمریکا و طرفدارانش به آن معتقدند، میباشد. این مسایلی که بزرگ میشوند و‌ جلوه میکنند، مانند هستهای چالشهای کوچکی هستند که ریشهشان به چالش اصلی که نوع نگاه به حکومت است برمیگردد.

امام جمعه شهر کرمان افزود: برای اینکه ما در این ابر چالش بتوانیم موفق باشیم و‌ پیروزمندانه پشت سر بگذاریم باید به چند مساله اصلی توجه کنیم.اگر به این مسایل مومن بودیم و کاملا به آنها عمل کردیم موفق خواهیم بود.

وی به التزام به اسلام را مساله اول دانست و اظهار داشت: اولین مساله اسلام است. اسلام هرطوری که هست، اگر به طور کامل به آن پایبند باشیم، در هر چالشی پیروز هستیم. ما به آیات جهاد هشت سال عمل کردیم و امروز هر امنیتی داریم از آن زمان است. عمل به آیات جهاد برای ما هزینه داشت، دهها هزار شهید دادیم، شهرهای ما خراب شد. دنیا یک طرف ایستاد ما یک طرف، به صورت رسمی هشتاد کشور از عراق حمایت کردند. جنگ ایران و عراق در بدترین شرایط ایران و در بهترین شرایط عراق در طول تاریخ بود. اما وقتی به آیات جهاد که بخشی از اسلام است عمل کردیم ما از این چالش پیروز بیرون آمدیم به طوری که یک وجب از خاک خود را از دست ندادیم که در چند صد ساله اخیر بی سابقه بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: اسلام را در هرکدام از ابوابش واقعا عملی کنیم دچار مشکلی نخواهیم شد. اگر مسئولین و افراد جامعه در کار خود اسلامی عمل کنند و از چیزی نترسد موفق خواهند شد. اولین مشکل ما این است که در این موضوع مشکل داریم. بعضیها در زندگی شخصی مومن هستند اما در زندگی کاری و حکومتی خیلی مومن نیستند‌.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی اعتقاد به جمهوری اسلامی را شرط دوم موفقیت بیان کرد و گفت: مساله دوم جمهوری اسلامی است. اگر با تمام وجود و عمق جان به جمهوری اسلامی معتقد باشیم هیچ چالشی برای ما مشکل ساز نخواهد شد. جمهوری اسلامی ارکانی دارد که یکی از مهمترین آن اصل ولایت فقیه است. اینکه امام فرمود پشتیبان ولی فقیه باشید تا به مملکت آسیب نرسد حرفی جدی است. هرجا نقش و دستورات ولی فقیه  را کم رنگ ببینیم دشمن پیروز است و هرجا تابع ولی فقیه باشیم پیروز خواهیم بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha