جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی در سخنرانی خود در جلسه عمومی حزب متحده مجلس عمل گفت: ما مانند ایران از حمایت مردم فلسطین و کشمیر دست بردار نیستیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان در سخنرانی خود در جلسه عمومی حزب متحده مجلس عمل، گفت: آمریکا مانند کشورهای مختلف در پاکستان دارد بازی خطرناکی را اجرا می کند، اما ما همچون ایران از حمایت مردم فلسطین و کشمیر دست بردار نیستیم و سیاست مجلس عمل هم در این دو موضوع واضح است و این در حالی است که آمریکا برای استحکام اسرائیل همواره ایران را تهدید می کند.   

وی افزود: در پاکستان سیاست خارجی وجود ندارد و اگر هم نام سیاست خارجی داشته باشد، قابل قبول مردم نیست و دولت متحده مجلس عمل، قدرت های استعماری را قبول نخواهد کرد و ما با بصیرت با استعمار مبارزه خواهیم کرد. اگر مردم کشور را یک کشور پیشرفته می خواهند با متحده مجلس عمل همکاری کنند.

آشنایی با حزب متحد مجلس عمل پاکستان

مجلس متحده عمل که از احزاب مختلف شیعه و سنی مانند «تحریک اسلامی»،«جماعت اسلامی» و «جمعیت‌ علمای‌ اسلام» در سال 2002 تشکیل شده، در انتخابات همان سال توانست به عنوان دومین حزب بزرگ در انتخابات پارلمانی به پیروزی رسد و در برخی ایالات مانند «خیبرپختونخواه» و «بلوچستان» توانست خود، دولت ایالتی تشکیل دهد.

بعد از حادثه 11 سپتامبر و حمله آمریکا به منطقه در سال 2002 در سراسر پاکستان موج عظیمی از احساسات ضد آمریکایی وجود داشت و احزاب مذهبی با تکیه بر شعار ضد آمریکایی توانستند رأی قابل توجهی را به خود اختصاص دهند، اما این رأی ناگهانی از پایداری طولانی مدت در سال های بعد برخودار نبود.

از سوی دیگر، پس از گذشت چند سال از این پیروزی، احزاب عضو مجلس متحده عمل به تدریج اهداف سیاسی را جایگزین اهداف دینی و مذهبی کردند و همین موضوع باعث ایجاد مشکل و اختلاف سلیقه شدید میان آن‌ها شد که در نهایت به از هم‌گسیختگی این احزاب مذهبی از یکدیگر منجر شد.

اما امسال دوباره مجلس متحد «عمل» به قصد شرکت در انتخابات سال 2018 با هم به توافق رسیدند.

مولانافضل‌الرحمن رهبر حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل الرحمان، سراج الحق رهبر حزب جماعت اسلامی، پیر اعجاز هاشمی رهبر حزب جمعیت علمای پاکستان، سناتور ساجد میر رهبر گروه اهل حدیث پاکستان، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی به عنوان رهبر حزب تحریک اسلامی، شاه اویس نورانی، لیاقت بلوچ دبیر حزب جماعت اسلامی از رهبران متحد مجلس عمل هستند. اما رهبر اصلی این حزب «متحد مجلس عمل» مولانافضل‌الرحمن رهبر حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل الرحمان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha