سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
صالحیان

حوزه/حجت الاسلام صالحیان گفت: در حال حاضر بالغ بر ۵ هزار مسجد در سطح استان و در شهر اصفهان نزدیک به ۹۰۰ مسجد وجود دارد، که ۴هزار ائمه جماعات در این مساجد به همراه مردم مسلمان ایران در یک حرکت مردمی برای ورود به ماه ضیافت الله آماده می شوند

حجت الاسلام محمد رضا صالحیان در  گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، به مناسبت دهه آخر ماه شعبان به نام دهه تکریم و بزرگداشت مساجد، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان نعمتی بسیار بزرگ و موهبتی عظیم است که بی تردید با بهره مندی از فیوضات آن، انسان را به قله های سعادت خواهد رساند.

وی تصریح کرد: همه‌ساله مردم مسلنان ایران در اقدامی ارزشمند، پیش از آغاز ماه مبارک رمضان، مساجد را برای حضور میهمانان در ماه خدا و ضیافت الهی غبارروبی و عطر افشانی می‌کنند.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با بیان این که در آستانه ماه رمضان، این حرکت غبارروبی مساجد به صورت یک اقدام مردمی از باب ثواب بسیار زیاد رخ می دهد، گفت: در روایت آمده، هرکس مسجدی را جارو کند خداوند برای او ثواب آزاد کردن یک بنده را بنویسد و هرکس مسجد را غبارروبی کند خدای عزوجل وی را از رحمت اش دوچندان برخوردار کند.

حجت الاسلام صالحیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالغ بر 5 هزار مسجد در سطح استان  و در شهر اصفهان نزدیک به 900 مسجد وجود دارد، که همه مساجد در یک حرکت مردمی برای ورود به ماه ضیافت الله آماده می شوند که غبار روبی و تکریم مسجد ها نیز در همین راستا است.

وی افزود: ‌فضاسازی و آراسته سازی محیط داخلی و بیرونی مساجد، نظافت و شست‌وشوی مساجد و نصب ادعیه رمضان از جمله فعالیت‌های آیین غبارروبی در دهه تکریم مساجد است.

وی ابراز کرد: در ماه رمضان، در همه  مساجد با حضور پرشور نمازگزاران وروزه داردان، هر سه وعده نماز جماعت در سطح استان برگزار می شود و براساس توصیه آیت الله العظمی مظاهری، ائمه جماعات و مبلغین در بین نمازها به بیان مسائل در سه حوزه اعتقادات، اخلاق و احکام اسلامی می پردازند.

وی اذعان کرد: ترویج دین اسلام، بیان مسائل اقتصادی چون تحقق شعار سال، بیان اعمال شب و روزهای ماه رمضان، ضرورت حضور در راهپیمایی روز قدس، سیره اهل‌بیت(ع) روایات اسلامی، امربه‌معروف و نهی از منکر، کمک به نیازمندان و ... مسائلی هستند که به همه مبلغان و ائمه جماعات مساجد  ماه رمضان توصیه موکد شده  است.

مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان عنوان کرد: ائمه جماعاتی  که در مساجدشان ظرفیت هایی وجود دارد، بعد از نماز مغرب و عشا محافل متمرکز قرآن خوانی برگزار می شود ، همچنین قرائت دعای ابوحمزه ثمالی و ادعیه این ماه مبارک نیز از دیگر محتواهایی است  که به همه ائمه جماعات توصیه شده است.

حجت الاسلام صالحیان بیان داشت: امسال به خاطر بحث برجام، شعار هفته تکریم و نکوداشت مساجد،«مساجد و استقامت امت اسلامی » تعیین شده، در این عرصه استقامت در عرصه فرهنگی، استقامت در عرصه اقتصادی و استقامت در عرصه های مختلف مد نظر است.

وی در پایان توضیح داد: امسال بیش از 4 هزار ائمه جماعات و در سطح استان و 500 روحانی بر ی مساجد شهر اصفهان آمادگی کامل برای ورود به ماه مبارک رمضان تعظیم شعائر دینی را دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha