چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه موقت یزد

حوزه/ امام جمعه موقت یزد گفت: متاسفانه امروزه به دلیل عمل نکردن به آموزه های دینی، امتی اسراف کار شده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلام محمدحسن معزالدینی، امام جمعه موقت یزد در نشست هم اندیشی ائمه جماعات با متولیان صنعت آب و برق استان، با تأکید بر این که باید مردم استان به صورت جدی با کم آبی سازگاری داشته باشند، گفت: مردم به زمین چنگ انداخته و با اسراف در مصرف انرژی ها در حال کشیدن شیرازه آن هستند.

عضو شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به این که یزدی ها از قدیم در صرفه جویی معروف بوده اند، افزود: اما  امروزه بد اسراف می کنند به همین دلیل باید به مشی و منش بزرگان و فرهنگ دینی مراجعه و مدیریت مصرف را یاد بگیریم.

وی در همین خصوص به روایتی از امام علی (ع) اشاره کرد و ادامه داد: تمام کمال انسان در سه چیز شامل فهم دین ، صبر و مقاومت در برابر حوادث ناگوار و اندازه گیری زندگی است.

حجت الاسلام معزالدینی تصریح کرد: یکی از دستورات دین برای اندازه گیری زندگی نیز پرهیز از اسراف است ولی به دلیل عمل نکردن آموزه های دینی، امتی اسراف کار شده ایم؛ به همین دلیل پیشنهاد می کنیم یا بر اساس الگوهای دینی عمل کنیم و یا با سفر به کشورهای دنیا، صرفه جویی را از آنها یاد بگیریم.

امام جمعه موقت یزد ادامه داد: خارجی ها معتقدند هر چیزی را از طبیعت می گیریم باید به طبیعت برگردانیم؛ به همین دلیل به سمت تولید برق از انرژی های خورشیدی رفته ایم، این در حالی است که استان یزد با وجود داشتن این نوع انرژی بهره لازم را نبرده است.  

وی در عین حال با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه باید اراده ها را تقویت کرد و علاوه بر مدیریت مصرف در خودمان به فکر فرهنگ سازی صرفه جویی نیز باشیم.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha