پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
۱

حوزه/ مدیرحوزه علمیه کاشان دلیل مخالفت آمریکا با برجام را به خاطر جلوگیری از فروش نفت دانست و گفت: چون آمریکایی ها از ابتدا عقیده داشتند در برجام قدرت ایران با فروش نفت برگردانده می شود، مخالف بودند .

حجت الاسلام والمسلمین منصورفرجی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، با بیان این که تصور آمریکایی ها از برجام این بود که ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون تحریم ها را دور زده، گفت: سناتورهای آمریکایی افرادی را در کشورشان در راس قدرت قرار دادند تا بتوانند این کشور را از برجام خارج کنند.

وی با بیان اینکه انتظاری از ترامپ در یک طرفه خارج شدن ازبرجام نداشتیم، گفت: ترامپ فکر می کند با خارج شدن از برجام، می تواند تحریم ها را بشکند و تحریم ها را جدی تر دنبال کند.

مدیرحوزه علمیه کاشان سیاست کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان را متعهد ماندن ایران در برجام دانست و گفت: اگر تحریم ها برگردد، هیچکدام از کشورهای غربی قدرت برگرداندن برجام  را ندارند و در مقابل آمریکا موضع نخواهند گرفت، لذا براساس فرمایش مقام معظم رهبری نباید به سه کشور اروپایی اعتماد کرد.

وی با بیان این که آمریکا به خاطرحضور سه کشور اروپایی در برجام می تواند پرونده ایران را در صورت نقض به شورای امنیت ارائه نماید، افزود: اگر سه کشور اروپایی در برجام بمانند، ضمن اینکه هیچ گونه برگشتی برای ایران به قدرت هسته ای وجود نخواهد داشت، از طرفی در مقابل تحریم های آمریکا هم هیچ گونه توانایی و موضعی را در متقاعد کردن مجدد آمریکا به برجام را نخواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha