پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ الازهر

حوزه/ نماینده الازهر گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده و بلکه آخرین فرصت برای عرب ها و مسلمانان فراهم شده تا موضعی یکپارچه و فراتر از محکومیت و سخنان توخالی در برابر جنایت صهیونیست ها و آمریکا در فلسطین اتخاذ کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، روز گذشته سفارت آمریکا که پیش از این در شهر تل‌آویو مستقر بود، به شهر قدس انتقال یافت؛ اتفاقی که در راستای یهودی سازی این شهر مقدس صورت گرفت و با واکنش های منفی از سوی مردم فلسطین و برخی کشورهای اسلامی و عربی روبرو شد.

اقدام آمریکا جهان را از صلح و ثبات دور می کند

الازهر مصر با صدور بیانیه ای این اقدام آمریکا را به شدت محکوم کرد و گفت: با وجود مخالفت های گسترده بین المللی، جشن انتقال سفارت آمریکا به قدس همزمان با هفتادمین سالگرد روز نکبت یعنی روز اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها برگزار شد و این اقدام نشان دهنده جانبداری آشکار آمریکا از طغیان و اشغالگری است که باعث می شود دنیای ما به کلی از ثبات و صلح فاصله بگیرد.

الازهر در ادامه از تشتت و پراکندگی عربی و اسلامی انتقاد کرد و گفت: این تفرقه باعث شده برخی کشورها از این تصمیم آمریکا حمایت کنند و این گونه احساسات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان نادیده گرفته شود؛ چراکه این اقدام آمریکا را موجب هتک حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی و به بازی گرفتن تاریخ قدس می دانند و در این میان جامعه بین الملل به طرز عجیبی سکوت اختیار کرده است.

الازهر از دولت ها و ملت ها و نهادهای عربی و اسلامی جهان که به عدالت و آزادی اعتقاد دارند، خواست به وظیفه ملی و دینی و اخلاقی خود در برابر قدس و فلسطین عمل کنند و با کشورهایی که سفارت خود را به قدس منتقل کرده اند مخالفت کنند.

الازهر در ادامه از رشادت و مبارزه مردم فسلطین در راه آزاد سازی سرزمین و حمایت از مقدسات اسلامی و برپایی کشور مستقل با مرکزیت قدس تجلیل کرد و از کوتاهی جامعه بین الملل در عمل به وظایفش انتقاد کرد.

ارسال کاروان کمک های غذایی و دارویی به فلسطین

از سوی دیگر شیخ الازهر دستور داد کاروانی از کمک های غذایی و دارویی به صورت فوری به سرزمین های اشغالی ارسال شود و از تمام امکانات الازهر برای نجات مردم فلسطین و کمک به آنها استفاده شود.

روز انتقال سفارت آمریکا به قدس، روزی سیاه در تاریخ است

عباس شومان نماینده الازهر نیز در سخنان در واکنش به انتقال سفارت آمریکا از تل‌اویو به قدس گفت: سفارت آمریکا یک شهرک آمریکایی در میان سرزمین های عربی است و درباره این ساختمان آمریکایی هیچ عبارتی جز این قابل استفاده نیست.

وی افزود: امروز به لیست روزهای سیاه در تاریخ درگیری عربی صهیوینستی افزوده می شود و تمام کشورهای عربی و اسلامی باید هرچه زودتر مخالفت خود را با این اقدام آمریکا اعلام کنند.

شاید این آخرین فرصت عرب ها برای اقدام علیه رژیم صهیونیستی باشد

شومان گفت: هیچ کشوری نباید با این ساختمان آمریکایی در قدس همچون یک سفارتخانه رفتار کند و از سوی دیگر مسئولیت تمام خون های پاکی که به ناحق در فلسطین ریخته می شود بر عهده ترامپ و رژیم صهیوینستی است و اکنون زمان آن فرا رسیده و بلکه آخرین فرصت برای عرب ها و مسلمانان فراهم شده تا موضعی یکپارچه و فراتر از محکومیت و سخنان توخالی در برابر این جنایت اتخاذ کنند و اقدامی عملی انجام دهند و هر کشور و نهاد عربی که درباره این ساختمان آمریکا از عبارت سفارتخانه استفاده کند، لکه ننگی بر پیشانی او خواهد بود

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha