جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 450287
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
 نمایشگاه قرآن در یونان

حوزه/ به همت رايزني فرهنگي ايران در يونان و با همکاری و مشارکت موزه ملی بناکی و در آستانه ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن، خوشنویسی و تذهیب، در آتن (پايتخت) گشایش یافت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در آستانه ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن، خوشنویسی و تذهیب، در آتن (پايتخت) گشایش یافت.

در این نمایشگاه که 38 اثر نفیس از خوشنویسی قرآنی و اشعار فارسی مجتبی سبزه و نیز آثار تذهیب و مینیاتور فاطمه کیکاووسی به نمایش درآمده است، همزمان با اعلام «آتن پایتخت جهانی کتاب در سال 2018» در بخش اسلامی موزه ملی بناکی در آتن برپا شده و میزبان صدها نفر از علاقمندان و هنردوستان و مردم یونان است.

این نمایشگاه که از نیمه اردیبهشت آغاز شده است تا تیرماه ادامه خواهد داشت و برپایی کارگاه آموزشی خوشنویسی و تذهیب اسلامی ـ ایرانی نیز بخشی از برنامه محسوب مي‌شود که با حضور هنرمندان کشورمان اجرا مي‌شود.

همچنین بازدید ویژه‌ای از اين نمايشگاه در نیمه اول ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است که با حضور جمعی از مدیران فرهنگی و هنری، اساتید دانشگاه، مسئولین موزه، کتابخانه ملی و شخصیت‌های مسلمان و مسیحی يونان برگزار خواهد شد.

گفتني است؛ این نمایشگاه به همت رایزنی فرهنگی ایران در يونان، اداره‌کل همکار‌ی‌های فرهنگی و امور ایرانیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و موزه ملی و اسلامی بناکی و کتابخانه ملی یونان برپا شده و به مدت سه ماه ادامه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha