پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‎الاسلام والمسلمین بهرام دلیر

حوزه/ حضرت خدیجه(س)، عاشق و دلباخته، همسری وفادار و دلسوز و همراه در سختیها بود و برای ترویج دین و تدام و پیدایش اسلام، همه تلاش های را بکار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین بهرام دلیرنقده ای درگفت و گو باخبرنگار خبرگزاری«حوزه»، ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، به شخصیت این بانوا اشاره کرد و گفت: حضرت خدیجه از زنان با ایمان، مؤمن و متعهد بود و در دورانی زندگی می کرد که شخصیتی مانند پیامبر اکرم(ص) زندگی می کرد، این حضور باعث ایمان آوردن به ایشان شد.

این استاد حوزه عنوان کرد: حضرت خدیجه(س) بانوی با کرامتی بود که بعد از ایمان آوردن به دین پیامبر خاتم(ص)، خدمات بسیار با ارزشی برای جامعه اسلامی انجام داد. ایثارگری، همراهی با پیامبر(ص)، با عفت بودن، پاکدامن بودن، درکنار پیامبر(ص) بودن در شرایطی که هیچ کس حاضر نبود با ایشان باشد، از جمله خصوصیات آن بانوی با کرامت است.

حجت الاسلام والمسلمین دلیرنقده ای عنوان کرد: آن بانو در شرایطی در کنار پیامبر اسلام(ص) قرارگرفت و با همه سختی ها و رنج ها همدم و همراه شد، که همه افراد از دور ایشان می رفتند، در کنارش نبودند و پیامبر(ص) را تکذیب کرده و دروغگو خطاب می کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: حضرت خدیجه(س) در همه صحنه ها ایشان را همراهی می کرد، نمونه ای از این همراهی و تحمل سختیها، رفت و آمد هر روزه آن بانوا از کنار خانه خدا تا غارحرا بود تا غذایی را به پیامبر(ص) برساند؛ این فاصله را با پای پیاده می رفتند ولی به دلیل عشق و علاقه و ایمان به خدا و رسولش خستگی راه را تحمل می کردند.

وی گفت: حضرت خدیجه(ص) با ویژگی های که در درون خود اعم از پاکی، پاکدامنی، عفت، صداقت، تقوا و ایمان تجلی داد، توانست، فرزندی مانندی زهرای مرضیه را به دنیا بیاوردکه این بانو نیز منشاء خیرات و برکات زیادی در جامعه شد و از جمله آن دفاع از ولایت و  به دنیا آوردن انوار هدایت وامامت بود.

حجت الاسلام والمسلمین دلیرنقده ای عنوان کرد: حضرت خدیجه، عاشق و دلباخته، همسری وفادار و دلسوز و همراه در سختی ها بود و برای ترویج دین و تدام و پیدایش اسلام، همه تلاش ها را به کار گرفت و حتی دراین راه ثروت خود را هم فدا کرد، تا اسلام باقی بماند و گسترش یابد.

40/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha