پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ماه رمضان

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت مدیریت مساجد در ماه مبارک رمضان از سوی روحانیت و مبلغان اعزامی به مناطق روستایی تأکید کرد و گفت: همه برنامه های دینی و فرهنگی مساجد در ماه مبارک رمضان باید با محوریت روحانیت برگزار شود تا شاهد اثرگذاری مطلوب تری در میان مردم باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در دیدار جمعی از مبلغان مرکز استان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، از این ماه پرفیض به عنوان فرصتی مناسب برای تبیین ارزش های الهی در جامعه یاد کرد و گفت: باید از ظرفیت تبلیغی این ماه پرفیض الهی نهایت بهره معنوی گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که نباید از ظرفیت های تبلیغی ماه مبارک رمضان غافل شد، افزود: در ماه میهمانی خدا همه قلوب برای درک حقایقی دینی و ارزش های الهی کاملاً فراهم است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که لحظه لحظه ماه مبارک رمضان فرصت ارزشمندی برای تبلیغ دین و معنویت در جامعه است، تصریح کرد: مبلغان دینی باید با یک برنامه ریزی هدفمند از ظرفیت های معنوی این ماه در جهت تبلیغ صحیح دین در جامعه بهره گیرند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که ماه مبارک رمضان یک فرصت مناسبی برای تقویت ارتباط سازنده مبلغان دینی با نسل جوان است، افزود: باید با تعامل چهره به چهره با نسل جوان در جهت تقویت عقاید دینی در این نسل اثرگذار جامعه گام برداشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در اهمیت فرصت تبلیغ هیچ ماهی همچون ماه مبارک رمضان نیست، تصریح کرد: سبک شمردن فرصت تبلیغ در این ماه از دست دادن یک ظرفیت ارزشمند الهی است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی در ماه مبارک رمضان به حداقل ها کاهش می یابد، گفت: این نشان دهنده ظرفیت معنوی این ماه پرفیض الهی است که باید از بسترهای الهی که در این ماه فراهم شده در جهت تقویت معنویت در جامعه بهره گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ماه مبارک رمضان برای همه فرصت بندگی و خودسازی است، تصریح کرد: خداوند متعال در این ماه پرفیض همه بسترها را برای بهره گیری بنده از فیض اکمل الهی فراهم کرده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که یکی از مهم ترین وظایف روحانیت به ویژه در ماه مبارک رمضان فراهم کردن بسترها برای بهره گیری حداکثری مردم از معنویت است، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید در خطابه ها و منابر خود بیشتر به ترویج مبانی دینی و انقلابی بپردازند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که جامعه در ماه مبارک رمضان به طور کامل تشنه بهره گیری از معارف الهی است، تصریح کرد: چنین ظرفیت معنوی تنها در ماه مبارک رمضان فراهم است و نباید آن را سبک شمرد، بلکه باید از لحظه لحظه های آن بهره گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی در صحبت های خود نسبت به ترویج فرهنگ کمک و دستگیری از محرومان و ضعفا با مردم سخن بگویند، افزود: ماه مبارک رمضان یکی از فرصت های طلایی برای عموم جامعه اسلامی است که فرهنگ کمک به محرومان و مستمندان را تمرین کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ماه مبارک رمضان سرشار از درس های تربیتی و اخلاقی برای هر فرد مؤمن و مسلمان است، تصریح کرد: مبلغان دینی به عنوان طلایه داران عرصه تبلیغ دین باید مسیر صحیح بهره گیری از فیوضات معنوی در ماه مبارک رمضان را به عموم جامعه نشان دهند.

حجت الاسلام صادقی در پایان سخنان خود بر ضرورت مدیریت مساجد در ماه مبارک رمضان از سوی روحانیت و مبلغان اعزامی به مناطق روستایی تأکید کرد و گفت: همه برنامه های دینی و فرهنگی مساجد در ماه مبارک رمضان باید با محوریت روحانیت برگزار شد تا شاهد اثرگذاری مطلوب تری در میان مردم باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha