جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محافل قرآنی

حوزه/رئیس اداره امور قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ شمالی گفت: هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در آستان مقدس ۱۰ امامزاده شاخص استان محفل انس با قرآن برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد صالحی نیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در آستان مقدس ۱۰ امامزاده شاخص استان محفل انس با قرآن برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 26 محفل انس با قرآن کریم در استان برگزار می‌شود، افزود: پنج محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان استانی و 18 محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان شهرستانی و سه محفل انس با قرآن کریم نیز با حضور قاریان بین‌المللی در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

 حجت‌الاسلام صالحی نیا ادامه داد: ۱۶ خردادماه سال جاری هم‌زمان با شب شهادت امام علی(ع) محفل انس با قرآن با حضوری قاری مصری در آستان امامزاده سید عباس(ع) بجنورد و حمزه رضای شیروان برگزار می‌شود.  

وی تصریح کرد: در آستان امامزادگان شاخص استان همانند سید عباس(ع) بجنورد، حمزه رضای شیروان، عبدالرحمان خرق فاروج محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته کشوری و بین‌المللی برپا می‌شود.

رئیس اداره امور قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ شمالی با تأکید بر اینکه جوانان باید بیش‌ازپیش در این مجالس معنوی حضور پیدا کنند، گفت: انس با قرآن انسان را از ارتکاب به خطاها و اشتباهات باز می‌دارد.

وی، قرآن را عامل وحدت و انسجام در میان مسلمانان دانست و اظهار داشت: این کتاب آسمانی کشتی نجات بشر از ناپایداری ها و ناملایمات زندگی است و هر کس خود را به این کشتی نجات برساند، سعادت دنیا و آخرت را نصیب خود کرده است.

حجت‌الاسلام صالحی نیا توسعه و ترویج قرآن در جامعه، رشد و تعالی معرفت دینی در پرتو انس با قرآن کریم، ترویج فرهنگ قرآن‌خوانی و قرائت قرآن، معطر نمودن فضای جامعه به نور تلاوت قرآن و ترویج هنر تلاوت قرآن را از جمله اهداف برپایی محافل انس با قرآن عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha