پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علمای لبنان

حوزه/ شیخ حبلی گفت: فلسطین تمام سخنرانی ها و منبرها و همایش ها و کنفرانس ها و یاری از راه دور را تجربه کرده است و اکنون فقط نیاز به کار و خون و سلام و حضور میدانی و گام های استوار دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در پی انتقال سفارت آمریکا از تل‌اویو به قدس، شخصیت‌ها و نهادهای مختلف علمایی لبنان به این اقدام جنایت آمیز آمریکا واکنش نشان دادند.

شیخ ملص: به راه خود برای آزادی قدس ادامه می دهیم

شیخ مصطفی ملص رئیس نشست همبستگی لبنان در سخنان خود ضمن محکوم نمودن کشتار بیرحمانه مردم فلسطین توسط دشمن صهیونیستی و به شهادت رساندن و مجروح ساختن ده ها شهروند بی دفاع توسط صهیونیست ها گفت: ما از تلاش و مجاهدت مردم فلسطین برای دست یابی به حق طبیعی و شرعی و دفاع از سرزمین خود و بازگشت به آن قدردانی می‌کنیم و در برابر ریخته شدن این میزان از خون های پاک و معطر تنها کاری که از ما ساخته است حمایت از این مردم مظلوم و بی گناه است.

شیخ ملص ادامه داد: راه آزاد سازی قدس و تمام سرزمین های فلسطین همچنان ادامه دارد و این راه همان راه شهادت و مقاومت است.

وی تاکید کرد: قدس همچنان و به برکت بازوان فرزندان مقاومت، یک شهر عربی و پایتخت فلسطین باقی می‌ماند و آمریکایی‌ها با انتقال سفارت خود به این شهر نمی‌توانند تاریخ این شهر را تغییر دهند.

 

حمایت علمای طرابلس از مقاومت مردم فلسطین

گروهی از علمای طرابلس لبنان نیز نشستی برای همبستگی با ملت فلسطین در دارالافتاء طرابلس برگزار کردند و در این نشست جنایت‌های دشمن اسرائیلی نسبت به تظاهرات کنندگان فلسطینی در نوار غزه را محکوم کردند.

در این نشست شخصیت‌های علمایی اهل سنت همچون شیخ مالک الشعار مفتی طرابلس، شیخ محمد امام دبیر فتوای دارالافتاء، شیخ عبدالرزاق اسلامبولی رئیس اداره اوقاف طرابلس، شیخ احمد عاصی نماینده مجلس اسلامی علوی حضور داشتند.

مفتی طرابلس در این نشست تاکید کرد با اینکه این نشست برای بررسی رؤیت هلال ماه رمضان برگزار شده است، اما دوست دارم در ابتدا از موضع گیری مفتی لبنان در برابر مسئله فلسطین و محکوم ساختن جنایت صهیونیست ها در نوار غزه و اقدام شنیعی که در قدس رخ داد تشکر کنم و اعلام کنم که قدس همچنان یک پایتخت عربی و پایتخت کشور فلسطین باقی می ماند.

وی ادامه داد: مردم طرابلس و شمال لبنان و همگی با یهودی سازی بیت‌المقدس و فلسطین مخالفند و این اقدام را محکوم می‌کنند.

شیخ الشعار گفت: فلسطین کشوری عربی است که همه حق دارند به نام کشور عربی فلسطین در آن زندگی کنند و بر کسی پوشیده نیست که مسجدالاقصی نیز مسجدی است که در قرآن کریم از آن یادشده و این مسجد محل معراج پیامبر(ص) است.

 

امام جمعه نبطیهامام جمعه نبطیه: ملت های عرب به داد فلسطین برسند

شیخ عبدالحسین صادق امام جمعه نبطیه لبنان نیز در نشستی که به مناسبت حمایت از فسلطین در شهر نبطیه برگزار شد، گفت: برای مردم غیرتمند نبطیه و جنوب لبنان سخت است که شاهد ریخته شدن خون مردم فلسطین و رقصیدن صهیونیست ها بالای جنازه های مردم بی گناه فلسطین باشند و متاسفانه هیچ صدایی نیز از جامعه بین الملل در اعتراض به این جنایت ها به گوش نمی‌رسد و آمریکای حامی تروریست در میان این سکوت، سفارت خود را به شهر قدس منتقل می‌کند.

وی افزود: اسرائیلی ها به دنبال تغییر تاریخ و هویت شهر عربی قدس و بی اعتنایی به احساسات یک و نیم میلیارد مسلمان هستند و قوانین بین الملل نیز نزد آنها ارزشی ندارد؛ اما تمام این جنایت ها نخواهد توانست در عزم و اراده مردم فلسطین برای مبارزه خللی ایجاد کند و آنها همچنان به راه ایثار و شهادت برای آزادسازی سرزمین و رسیدن به حقوق خود ادامه خواهند داد و مردم جنوب لبنان نیز با صداقت و اخلاص تمام در کنار ملت فلسطین هستند و از مبارزه آنها حمایت می کنند.

شیخ صادق گفت: مردم جنوب همان مردمی هستند که در میدان مبارزه و شرافت به اسرائیل درس عبرت دادند و نیروهای صهیونیستی را از سرزمین پاک خود بیرون راندند در حالی که حاکمان کشورهای عربی ما را تنها گذاشته بودند و اکنون نیز همین حاکمان فلسطین را تنها گذاشته‌اند و ما از ملت های عربی و اسلامی و آزادگان جهان می‌خواهیم از تمام امکانات خود برای یاری مردم فلسطین استفاده کنند.

 

شیخ حبلی: فلسطین نیازمند سلاح و خون و گام های استوار استشیخ صهیب حبلی

شیخ صهیب حبلی از روحانیون اهل سنت شهر صیدا لبنان نیز گفت: خیانت و بی وفایی کشورهای عربی و اسلامی به مسئله فلسطین به اوج خود رسیده است و در این مرحله، دیگر شعار دادن و سخنرانی سودی برای فلسطین و مردم آن ندارد و اکنون این خون پاک مردم فلسطین است که خاک این سرزمین را سیراب کرده و توطئه های دشمنان را خنثی می سازد.

وی افزود: امروز علما خواستار بلند شدن صداها برای آزادی فلسطین و رفع محاصره نوار غزه هستند، زیرا همه وظیفه دارند از مقدسات اسلامی در برابر صهیونیست ها دفاع کنند.

شیخ حبلی گفت: این همه خیانت و بی اعتنایی و شانه خالی کردن از یاری فلسین بس است، زیرا فلسطین اکنون مهم تریم مراحل خود را پشت سر می‌گذارد و شاهد این هستیم که آمریکا رسما سفارت خود را به قدس منتقل می‌کند تا این شهر را به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر به رسمیت بشناسد و حاکمان عربی همچنان در خواب هستند و هیچ حرکتی انجام نمی دهند، بلکه علیه قدس و فلسطین نیز توطئه و تبانی می‌کنند.

این روحانی اهل سنت صیدا تاکید کرد فلسطین امروز نیازمند مردانی نیست که فقط اهل حرف باشند که بگویند بروید و جهاد کنید؛ بلکه نیازمند مردانی است که بگویند ما رفتیم و پیشروی کردیم و شما نیز به ما ملحق شوید.

وی افزود: فلسطین تمام سخنرانی ها و منبرها و همایش ها و کنفرانس ها و یاری از راه دور را تجربه کرده است و اکنون فقط نیاز به کار و خون و سلام و حضور میدانی و گام های استوار دارد؛ فلسطین نیازمند فداکاری و قطع رابطه با دشمنان و برهم زدن تمام توافق ها با اسرائیل و تشکیل جبهه متحد علیه رژیم صهیونیستی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha