شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه تشکیل اتاق‌های فکر را در گروه‌های جهادی لازم و ضروری است گفت: تا افراد دلسوز و دغدغه مند آستین همت بالا نزنند، مسئله اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی حل نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، آیت‌الله محمد رضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد در جمع برخی از فعالان گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی یزد، با اشاره به این که اصل کار اردوهای جهادی بسیار لازم و ضروری است، اظهار داشت: کارهایی که در جهت کمک به مردم مناطق محروم و مستضعف انجام می‌گیرد، کار شایسته و قابل تقدیری است و اگر این کار از سوی دانشجویان باشد تأثیرات مثبتی دارد و می‌تواند دانشجو را از حالت ساکن خارج و نسبت به آینده شغلی و کاری دانشجویان نیز تأثیرات مثبتی بگذارد.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه شرکت در گروه‌های جهادی مزایای زیادی برای دانشجو و مردم دارد گفت: مباحث بودجه‌ای این قشر نیز باید مورد توجه قرار گیرد و با توجه به این که بسیج متولی این امر است باید مسائل مالی را پیگیری کند تا مشکلات بودجه‌ای نیز حل شود.

امام جمعه یزد افزود: بسیج با پیگیری مسائل مختلف می‌تواند با ارگان‌ها و دستگاه‌های همفکری و همراهی داشته باشد و با تعامل بهتر، این دستگاه‌ها نیز می‌توانند کمک حال گروه‌های جهادی باشند تا بتوانند با فعالیت‌هایشان کارهای ماندگار و اثرگذاری را خلق کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد ادامه داد: گروه‌های جهادی با ارائه پیشنهادهای مختلف در زمینه‌هایی مثل ایجاد کارگاه‌های کوچک برای مردم مناطق محروم و ایجاد انگیزه در آن‌ها و همچنین همت و تلاش خود مردم، نسبت به ایجاد شغل اقدام کنند.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود که مردمی که به شهرها مهاجرت کردند به روستاها بازگردند اظهار داشت: ایجاد کار با هزینه‌های خیلی کم امکان‌پذیر است که نیاز به همت و تلاش دارد.

آیت‌الله ناصری یزدی با تأکید بر اینکه ایجاد شهرک‌های پوشاک در مناطق مختلف استان یزد می‌تواند مسائل مختلفی را در استان یزد حل کند، گفت: ما هر چقدر که پوشاک هم در این شهرک‌ها تولید کنیم بازهم برای جمعیت 80 میلیونی ایران کم است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه اشتغال‌های کوچک بسیار لازم و ضروری است، خاطرنشان کرد: در کشور افراد بسیاری هستند که پول‌های خود را در بانک‌ها و مؤسسات گذاشتند تا بتوانند مبالغی از آنجا دریافت کنند، اگر بتوانیم طرح‌هایی را به آن‌ها پیشنهاد کنیم که هزینه‌های زیادی نداشته باشد و با هزینه کم راه‌اندازی و در هر ماه هم آورده‌ای برای فرد داشته باشد، بدون شک مردم هم مشتاق به شرکت در این طرح‌ها می‌شوند.

امام جمعه یزد گفت: مسئله اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی تا افراد دلسوز و دغدغه این کار وارد میدان نشوند این کار سامان نمی‌گیرد و گروه‌های جهادی فعالیت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف عمرانی و آبادانی انجام می‌دهند ولی در کنار خود اگر گروهی در زمینه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی فعالیت کنند اثرات مثبت بسیاری در پی دارد.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد ایجاد اتاق‌های فکر را در گروه‌های جهادی خواستار شد و اظهار داشت: این اتاق فکر می‌تواند راه‌های اثرگذار و مثبت را ارائه و بخشی هم در عملی کردن آن فعالیت کند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha