جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماه رمضان

حوزه/ استاد سطح عالی حوزه اصفهان با بیان اینکه تزکیه و تهذیب نفس ضرورت بهره‌برداری از ماه رمضان است، گفت: پرهیز از گناهان لازمه تقرب به ولی خدا امام زمان (عج) است.

حجت‌الاسلام وحید جلالی در  گفت‌وگو با خبرنگار«حوزه» در اصفهان، با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان ماه پرفضیلتی است و بر کسی برکات آن پوشیده نیست.

 استاد سطح عالی حوزه اصفهان با بیان اینکه در این ماه ادعیه‌های مختلفی بیان‌شده است که تمسک و توسل به آن‌ها برای تقرب به خداوند حائز اهمیت است، تصریح کرد: در یک جمله ماه رمضان، ماه بازگشت به خویشتن است.

وی افزود: در این ماه ضروری است که انسان بازگشتی به خود داشته باشد و به امر تزکیه  و تهذیب نفس خود بپردازد، این ماه معروف است  که ماه خداوند است.

حجت‌الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: ماه رمضان علاوه بر آن که ماه خداوند است، ماه ولایت و امام عصر(عج) هم هست، اوج این ماه شب‌های قدر است و در این شب‌ها قرآن بر امام عصر(عج) نازل می‌شود.

وی گفت: یکی از نکاتی که در ماه رمضان باید به آن توجه داشت این است که بتوانیم با قرآن ناطق یعنی امام عصر(عج) مرتبط باشیم، همان‌طوری  که برای رجوع به قرآن صامت نیاز به طهارت و پاکی هست، برای نزدیک شدن و تقرب به امام حضرت عصر(عج) نیازمند پاکی باطنی هستیم.

 استاد سطح عالی حوزه اصفهان اذعان کرد: طهارت و پاکی روح و باطن و پرهیز از گناهان لازمه تقرب به ولی خدا در این ماه است که روزه‌داری و سبب این پاکی و طهارت می‌شود.

وی تصریح کرد: نزدیک شدن ما به کسی که همه مقدرات ما به امضای آن می‌رسد، یک فرض بوده، به تعبیر یکی از بزرگان، در ماه رمضان امام عصر(عج) هم روزه‌دار هستند و این باعث پاکی این ماه می‌شود، همان‌طوری که یکی از نقاط اوج حج، حضور امام زمان(عج) در بین حجاج است.

حجت‌الاسلام جلالی گفت: عملی که باعث تقرب به امام عصر(عج) و بهره‌مندی از فضیلت‌های این ماه پربرکت می‌شود، بر اساس روایات متعدد ترک گناه است که باعث نزدیک شدن ما به روزه‌داران حقیقی است و به تعبیری روزه دل نامیده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha