شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

حوزه/ امام جمعه سنندج با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان فرصتی از سوی خداوند برای تزکیه نفس و دوری از خطا و گناه است.

ماموستا عبدالرحمن خدایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: ماه رمضان، ماه برکت است، در این ماه درهای رحمت خداوند متعال بر روی مسلمین جهان باز است.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه باید قدر این فرصت را بدانیم، گفت: در طول یک سال نزدیک به 30 روز فرصت خودسازی و دوری از توبه را داریم، پس بهتر است خود را برای تزکیه نفس و نزدیک شدن به معبود آماده کنیم.

این عالم اهل سنت در ادامه با انتقاد از برخی افراد که شان این ماه را زیر سئوال می برند، ادامه داد: ماه رمضان، آنقدر بزرگ و عظیم است که هرگز چند نفر یا چند گروه نمی توانند فلسفه ای برای زیر سئوال بردن آن داشته باشند.

امام جمعه سنندج گفت: یکی از تشابهات ادیان الهی داشتن ایام روزه داری است، لذا این وجه اشتراک ادیان الهی در بحث روزه، اهمیت روزه داری و روزه دار را می رساند.

ماموستا خدایی تاکید کرد: باید همه مسلمان قدر این ماه مبارک را به بهترین وجه ممکن بدانند و آگاه باشند که خداوند در این ماه گناه و خطای روزه داران را خواهد بخشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha