پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ملکی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین با بیان این که رسیدگی به فقرا در ماه رمضان مورد توجه باشد، گفت: ماه مبارک رمضان، فرصت ویژه استغفار و توبه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام مهدی ملکی، امروز در جمع اعضای مسئولین حلقه‌های صالحین مدارس علمیه استان قزوین اظهار داشت: خوردن سحری یکی از آدابی است که در این ماه مستحب است و پیشنهاد می‌شود مسلمانان حتماً سحری را بخورند چراکه برای سلامتی تن نیز اهمیت دارد و برگزاری افطاری و افطاری رفتن نیز یکی از آداب دیگر است که موردتوجه قرارگرفته است و توجه به فقرا نیز در این ماه بسیار تأکید شده است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: قرائت قرآن یکی دیگر از آداب ماه رمضان است که در بین مردم جاافتاده اما حق آن ادانشده است، باید در مساجد مختلف در کنار قرائت و خواندن قرآن، تفسیر قرآن را نیز برگزار شود چراکه قرآن برای عمل کردن آمده است و راه زندگی و راه بندگی را نشان می‌دهد.

وی افزود: پیامبر خدا در چنین روزی فرمودند که «استغفارکنیم و کدورت‌ها را برطرف سازیم و همچنین حساب مالی خمس و زکات و حق دیگران پرداخت شود».

حجت‌الاسلام ملکی خاطرنشان کرد: دعاهای ماه رمضان نیز ویژگی خاصی دارند به‌طوری‌که به‌صورت جمعی هستند و فرد در دعا با دید باز و بدون جزئی‌نگری عمومیت مردم را در نظر می‌گیرد که خودش نیز در این کل قرار دارد.

وی گفت: در این فرصت میهمانی، باید بیش از گذشته به پیشگاه خدا دعا کنیم و استغفار نماییم؛ رسم میهمان‌نوازی است که میزبان هر آنچه میهمان از او درخواست می‌کند، اجابت نماید.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: روزه علاوه بر بعد معنوی، از لحاظ جسمی هم برکات زیادی به دنبال دارد و خداوند در این ماه بیشترین لطف و کرم خود را شامل حال بندگانش می‌کند و آنان را مورد عفو و بخشش قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha