جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/ خطیب حوزوی گفت: توبه و استغفار یکی از اعمال ماه رمضان است، هیچ فردی غیر از معصوم نمی تواند ادعا کند که من تا کنون گناه نکرده ام، بنابراین باید گناه های مرتکب شده را با استغفار و توبه پاک کرده و از بین برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س)،‌ صلوات را یکی از برترین ذکر ها بر شمرد و اظهار داشت: یکی از اعمال در ماه مبارک رمضان گفتن ذکر بسیار است، پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود کسی که در این ماه بر محمد و آل محمد بسیار صلوات بفرستد، خداوند میزان حسنات او را سنگین خواهد کرد.

وی افزود: پیامبر(ص) می فرماید من در روز قیامت کنار سنجش و میزان خواهم ایستاد و اگر از امت من کسی اعمال رفتن به بهشت را نداشته باشد، اما بر من صلوات فرستاده باشد، پاداش صلوات را در میزان او خواهم گذاشت تا وارد بهشت شود.

خطیب حوزوی به فضیلت ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد: باید ماه رمضان را قدر بدانیم چرا که پیامبر اکرم(ص) پیرامون این ماه می فرماید اگر مردم برکات و خیرات ماه رمضان را درک می کردند آرزویشان این بود تا ماه رمضان از یک ماه به یک سال افزایش یابد.

وی تاکید کرد: حضرت علی علیه السلام می فرماید، خدا ماه رمضان را بر بقیه ماه ها برتری داده و برتری این ماه را نسبت به ماه های دیگر همانند برتری اهل بیت(ع) بر بقیه مردم تشبیه کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد ثواب استغفار در ماه شعبان را هزار برابر دانست و خاطرنشان کرد: ماه شعبان ماه پاکیزه و پاک شدن دل ها است تا انسان ها با دل و قلب پاک وارد ماه رمضان شوند، همانطور که فقط انسان های با طهارت می توانند به آیه های قرآن کریم دست بزنند به همین دلیل نیز فقط انسان های پاکیزه و با طهارت می توانند از ماه مبارک رمضان بهره مند شوند.

وی به اعمال ماه رمضان اشاره و عنوان کرد: توبه و استغفار یکی از اعمال ماه رمضان است، هیچ فردی غیر از معصوم نمی تواند ادعا کند که من تا کنون گناه نکرده ام، بنابراین باید گناه های مرتکب شده را با استغفار و توبه پاک کرده و از بین برد.

سخنران حرم حضرت معصومه(س)، اساس توبه و گناه را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: اساس توبه و گناه ابراز پشیمانی است، از این رو باید توبه و استغفار به همراه عمل انجام شود.

وی با بیان اینکه خداوند آمرزنده است و توبه کننده را مورد بخشش قرار می دهد، تصریح کرد: انسان نباید از رحمت خداوند ناامید شود، پیامبر اکرم(ص) فرموده است خداوند لعنت کند فردی را که انسان ها را از رحمت خداوند ناامید می کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد به تلاوت قرآن در خانه ها اشاره و بیان کرد: تلاوت قرآن کریم در خانه ها موجب نورانی شدن آن می شود، اما گناه سبب تاریک شدن خانه ها می  کند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha