پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 450609
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
احمدی

حوزه/ امام جمعه هریس به تشریح بزرگ ترین فرصت های ماه مبارک رمضان پرداخت و بر ضرورت بهره گیری از آن ها تاکید کرد.

حجت الاسلام قهرمان احمدی امام جمعه شهرستان هریس، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به فرصت های طلایی نهفته در ماه رمضان، گفت: تلاوت قرآن یکی از بزرگ ترین فرصت ها در ماه رمضان می باشد، چرا که قرآن بهار ماه رمضان است.

وی با بیان این که امام باقر(ع) فرمودند: جوانی بهار عمر، بهار فصل ها فصل بهار و بهار ماه رمضان قرآن است، تاکید کرد: قرآن در این ماه نازل شد و ماه رمضان ظرف نزول قرآن کریم است و برهمین اساس، ضرورت دارد در ماه رمضان بیشتر با قرآن انس بگیریم.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: اگر فردی در ماه رمضان یک آیه قرآن را تلاوت کند، به اندازه یک ختم قرآن در ماه های دیگر ثواب دارد.

این استاد حوزه علمیه عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرماید: بهترین عبادت امت ما تلاوت قرآن کریم است و درجات بهشت برای هر انسانی به اندازه تعداد آیاتی است که انسان ها با آن مانوس شدند.

وی همچنین با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) در آخرین جمعه ماه شعبان خطبه شعبانیه ایراد کردند که محتوای آن، رمضان شناسی است، ادامه داد: در بخشی از این خطبه آمده است: بالاتر از ماه رمضان نزد خدا ماه دیگری نیست، روزهای این ماه بهترین روزها، شب های آن بهترین شب ها و ساعات آن بهترین ساعات است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به فریضه ای از خطبه شعبانیه «هو شهر دیعت فیه ضیافت الله» گفت: پیامبر اکرم(ص) در این خطبه می فرمایند: تمام مردم در این ماه به میهمانی خداوند دعوت هستند.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی است تا دست نیازمندان را بگیریم، اظهار داشت: انسان روزه دار وقتی از ماه رمضان خارج می شود، اهل کرامت الله است.

وی در پایان با اشاره به سختی های ماه رمضان اظهار کرد: تحمل تشنگی و گرسنگی در ماه رمضان اگر برای رضای خدا باشد، دارای ثواب و اجر فراوانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha