پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی

استاد سطح عالی حوزه علمیه همدان گفت: سازمان به اصطلاح حقوق بشر برای حقوق حیوانات قانون گذاری کرده اما برای انسان ها و کودکان مظلوم هیچ برنامه ای ندارند، مسئله فلسطین و یمن بزرگترین دلیل بر این مدعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی قایینی استاد سطح عالی حوزه علمیه همدان، امروز در کارگاه سبک زندگی اسلامی در کتابخانه آیت الله آخوند(ره) بیان داشت: هدف از خلقت جهان آفرینش برای رسیدن به کمال است و انسان باید از آفرینش جهان هستی درس بگیرد.

وی تصریح کرد: هر حیوانی در نظام آفرینش برای هدفی خلق شده و او در حیوانیت به بهترین نحو عمل می کند و انسان باید مسئولیت پذیری را از نظم نظام بشریت یاد بگیرد.

استاد حوزه علمیه همدان ابراز داشت: خدای تعالی برای همه انسان ها برنامه زندگی صحیح ارائه کرده است و انسان باید ار تمامی نعمات الهی به نحو احسن استفاده کند.

وی در ادامه افزود: همه خلقت ارزشمند است و انسان نباید نسبت به دیگر موجودات ضرر وارد کنند، خدای تعالی حقوقی برای حیوانات در رفتار و کردار انسان قرار داده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی قایینی گفت: در روایات آمده است که نگهداری حیوانات سبب آبادانی منزل می شود از این رو علما در خانه خود حیوانات اهلی نگهداری می کردند.

وی در ادامه افزود: در اسلام هفت فایده شامل توسعه در اقتصاد خانواده، حمل و نقل، دفاع از حریم خانواده، هشدار در هنگام خطر همچون زلزله، جلوگیری از اسراف، دسترسی به تغذیه سالم و مقابله با جانوران ضرر رسان بیان شده است.
 

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت سحر خیری و نظم در زندگی، اظهار داشت: نظم را باید از حیوانات آموخت، اگر فردی می خواهد مقید به نماز شب باشد باید شب زود بخوابد و سحر خیز باشد.  

وی در پایان گفت: سازمان به اصطلاح حقوق بشر برای حقوق حیوانات قانون گذاری کرده، اما برای انسان ها و کودکان مظلوم هیچ برنامه ای ندارند، مساله فلسطین و یمن بزرگترین دلیل بر این مدعی است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha