جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مصاحبه

حوزه/ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام از فعالیت ۲۹۵ کانون فرهنگی و هنری در مساجد مناطق شهری و روستایی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ایلام، اظهار کرد: در طول ایام ماه مبارک رمضان ویژه‌برنامه‌هایی در سطح کانون‌های مساجد استان برگزار می‌شود.

 وی، بابیان اینکه در حال حاضر 295 کانون فرهنگی و هنری در مناطق مختلف شهری و روستایی این استان فعالیت دارند، ابراز کرد: در اجرای ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان، توجه به مناطق محروم و روستایی استان در اولویت کاری قرار دارد و تلاش می‌شود که با همکاری سایر نهادهای فرهنگی و خیرین ویژه‌برنامه ضیافت نور و مراسم افطاری همراه با برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در این مناطق برگزار شود.

 مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اجرای طرح فراگیر اهدای قرآن کریم به مساجد توسط اهالی محله و مسجد را با عنوان نذر فرهنگی از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد و افزود: تکریم خادمان وقاریان قرآنی، اجرای طرح تلاوت نور در سطح مساجد، برپایی جلسات جزء خوانی قرآن کریم، اجرای طرح سفره کریمانه افطاری ساده در سطح کانون‌های مساجد و برگزاری جشن شکرانه بندگی ویژه روزه اولی‌ها از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان است.

 حجت‌الاسلام چراغی پور، ابراز کرد: در ماه مبارک رمضان سعی خواهد شد که به برنامه‌های هنری برای گروه سنی کودک در قالب اجرای برنامه‌های شاد و مفرح ازجمله قصه‌گویی، نقاشی، شعر و نمایش با موضوعات دینی و قرآنی پرداخته شود.

 وی، با اشاره به برگزاری آیین غبارروبی و تکریم مساجد در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری قبل از آغاز ماه مبارک رمضان، یادآور شد: آیین غبارروبی مساجد به‌صورت نمادین در سطح ١٥ مسجد در شهرستان‌های مختلف و مرکز استان همراه با گلاب‌پاشی و اجرای طرح تلاوت نور در مساجد با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی در سطح مساجد این استان برگزار شد.

 مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، تصریح کرد: اهدا و توزیع کتاب قرآن کریم، ادعیه و نهج‌البلاغه به کانون‌های مساجد، برگزاری مسابقه وصیت‌نامه سیاسی و الهی امام راحل، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، حضور اعضای کانون‌های مساجد در مناسبت‌ها و فعالیت‌های ماه مبارک رمضان و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌های ایام ماه مبارک رمضان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha