پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام میرکتولی

حوزه/ عضو هیئت مدیره مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای آغاز حرکت به سمت تحقق سبک زندگی قرآنی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی میرکتولی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به آیه 82 سوره مبارکه اسرا اظهار داشت: خدای متعال در این آیه بر این حقیقت تاکید می کند که ای بندگان من آگاه باشید همانا نسخه شفابخش برای جان های بیمار و دل های مرده شما، قرآن است دوای درد بشر در همه قرون و اعصار است.

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان حقیقتاً بهار قرآن است ، گفت: هنر ما باید این باشد که با بهره گیری از همه لحظات ناب این ماه عزیز، زمینه و شرایطی برای خود فراهم کنیم که سبک زندگی مان هر چه بیشتر و بهتر رنگ و بوی قرآنی بگیرد و در پناه قرآن ، راه سعادت و عزت دنیا و آخرت را بپیماییم.

استاد حوزه علمیه قم همچنین با تاکید بر این که قرآن و اهل بیت (ع) بهترین و کامل ترین منابع برای بصیرت افزایی آحاد جامعه هستند، افزود: حضرت رسول(ص) هر دو عنصر حیات بخش را یعنی قرآن و عترت برای ما به ارمغان گذاشتند یعنی برای سعادت حقیقی نیاز به تمسک به قرآن به عنوان داروخانه بزرگ بشر و نیز عترت به عنوان طبیبان روحانی وجود دارد.

وی بیان داشت: قرآن کتاب زندگی است نه این که صرفا در ایامی چون ماه مبارک رمضان آیاتی از آن را قرائت کنیم که همین کار هم ارزشمند و توام با ثواب است اما مهم این است که در آیات نورانی آن فکر و تدبر نموده و آموزه های ناب قرآنی را در عرصه زندگی خویش به کار گیریم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha