سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام جعفر رحمانی

حوزه/ برخی طلاب در اوایل طلبگی و قبل از رشد و تکامل در معنویت زیاده روی می کنند و بعد از مدتی از مسایل معنوی زده می شوند. انسان برای رسیدن به تکامل و پیمودن مسیر سعادت باید با استفاده از رهنمودهای استاد اخلاق جلو برود و اگر استاد نداشت، به انجام واجبات و ترک محرمات اکتفا کند تا سعادتمند شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان، حجت الاسلام جعفر رحمانی استاد حوزه علمیه همدان، ظهر امروز در مسجد مدرسه آیت الله آخوند(ره) بیان داشت: برخی افراد می گویند که گرفتاریم و وقت برای مسجد رفتن و حضور در معنویات را نداریم، اما باید به آنها بگوییم که از معنویات دور شده اند و کسی که با معنویت زندگی کند قطعا از مراسمات معنوی جا نمی ماند.

استاد حوزه علمیه همدان ادامه داد: بسیاری از افراد دارای قدرت و ثروت فروانی هستند، اما نمی توانند فردی با معنوبت باشند، به همین سبب، انسان ها تنها با طی کردن مسیر الهی می توانند به رشد برسند.

وی در ادامه با اشاره به آسیب های راه طلبگی اظهار کرد: برخی طلاب در اوایل طلبگی و قبل از رشد و تکامل در معنویت زیاده روی می کنند و بعد از مدتی از مسایل معنوی زده می شوند. انسان برای رسیدن به تکامل و پیمودن مسیر سعادت باید با استفاده از رهنمودهای استاد اخلاق جلو برود و اگر استاد نداشت، به انجام واجبات و ترک محرمات اکتفا کند تا سعادتمند شود.

حجت الاسلام رحمانی در ادامه افزود: اینکه افراد از نماز و عبادات لذت نمی برند، به علت آن است که مراحل تکامل را نپیموده و موانعی بر سر راه آنها است. امام سجاد(ع) در دعای ابو حمزه همه موانع بر سر راه بندگان را بیان کرده است.

استاد حوزه علمیه همدان در پایان عنوان کرد: اولیای الهی همیشه و لحظه به لحظه به فکر امتحان الهی هستند، به همین سبب در راه بندگی به فکر شوقی دارند که آنها را از مسایل دنیوی بازداشته است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha