سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام محمدحسین بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان

حوزه/ حجت الاسلام بلک با اشاره به برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان گفت: در برنامه جمع خوانی قرآن کریم ۴۰ قاری برتر استان عهده دار تلاوت هستند.

حجت الاسلام محمدحسین بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی استثنائی و طلائی در حوزه مسائل فردی و اجتماعی است که خودسازی فردی و کسب ملکه تقوا و مجموعه ای از سجایای اخلاقی در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را در بردارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، رمضان را ماه رحمت، توبه، صله ارحام، توجه به بزرگان و ترحم به کوچک ترها، صدقه دادن و شریک کردن دیگران در سفره ها، تلاوت قرآن، پرداختن به فرائض دینی و نوافل الهی برشمرد و گفت: در چنین ماهی همگان فرق حق و باطل را تشخیص می دهند، قرآن کریم نیز در چنین ماه بزرگی نازل شد و امیرمؤمنان به عنوان اسوه ایثار و شهادت در چنین ماهی به فیض شهادت نائل آمد؛ از این رو چنین ماهی را می توان ماه ایثار و از خودگذشتگی نامید.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به اینکه  سازمان تبلیغات اسلامی برای بزرگداشت ماه مبارک رمضان برنامه هایی را پیش و پس از حلول آن انجام داد، گفت: پیش از فرا رسیدن آن، آمادگی در اعزام مبلغان به مناطق تبلیغی را در قالب همایش هایی از قبیل طلایه داران انجام شد ضمن اینکه بخش دیگری از فعالیت های سازمان در حوزه قرآنی است که در این باره برنامه جمع خوانی قرآن کریم در همه شهرستان های استان با مشارکت صدا و سیمای استان روزانه به صورت مستقیم پخش می شود.

حجت الاسلام بلک با بیان اینکه در برنامه جمع خوانی قرآن کریم ۴۰ قاری برتر استان عهده دار تلاوت هستند، افزود: ۴۰۰ نفر از علما و فضلای حوزه های علمیه سایر استان ها در ماه مبارک رمضان برای فعالیت های تبلیغی در مناطق هدف استقرار پیدا کردند البته تاکنون بیش دو هزار مبلغ و مبلغه در سامانه تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی برای انجام فعالیت های تبلیغی در ماه مبارک رمضان اعلام آمادگی کردند.

وی در پایان با بیان اینکه آماده سازی، غباروری و عطرافشانی مساجد برای استقبال از ماه مبارک رمضان در سطح استان به یک فرهنگ تبدیل شده است، اظهار داشت: لیالی قدر اوج برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان است.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha