پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حیدری کاشانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: تمسک به قرآن نقشه‌ای برای گنجینه سعادت و ابدیت است که همواره باید به آن تمسک جست تا به موفقیت رسید.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر حیدری کاشانی سحرگاه امروز در برنامه «سحرگهان حرم حضرت معصومه سلام الله علیها» که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد به بررسی رموز موفقیت مؤمن در ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: مؤمن در ماه مبارک باید مهاجرانه حرکت کند نه به‌صورت مسافرانه؛ حرکت مهاجرانه است که بنده را خدایی خواهد کرد.

وی، پناه بردن به ساحت قرآن و عترت را از دیگر راهکارهای موفقیت مؤمن توصیف و عنوان داشت: 80 آیه در قرآن کریم بر جاودانگی انسان تصریح کرده است؛ بر این اساس تمسک به قرآن نقشه‌ای برای گنجینه سعادت و ابدیت است که همواره باید به آن تمسک جست.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) بابیان این که استغفار اساس موفقیت در رمضان برای مؤمن است، گفت: مؤمن در ماه رمضان ایستگاه‌های خیر و نیکی را باید به‌درستی بشناسد و از ظرفیت آن برای تقویت انرژی بهره ببرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری کاشانی شعار شیطان را تسویف توصیف کرد و ابراز داشت: به تأخیر انداختن کارهای خیر از سوی انسان، همراهی با شعار تسویف شیطانی است و زمینه شکست قطعی او در برنامه‌ها خواهد بود.

کارشناس رسانه ملی با بیان این که تمسک به حبل‌الله متین تمسک به ساحت عترت و کتاب، همراه و همگام با یکدیگر است، گفت: اگر قرآن تفسیر و تبیین معصومانه ائمه اطهار را نداشته باشد، منتج به حرکت ظالمانه خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری کاشانی حرکت ظالمانه را حرکتی ظاهری توصیف کرد که با حقیقت قرآن سنخیت ندارد، ابراز داشت: قرآن کریم و ائمه اطهار آمیخته و در کنار هم هویت هدایت خود را به بشر به نمایش می‌گذارند؛ این دو از هم جدایی‌ناپذیرند.

استاد حوزه بابیان این‌که سبقت گرفتن در جریان مهدویت اساس موفقیت در عصر آخرالزمان است، اظهار داشت: مؤمن برای دست‌یابی به حقیقت تعالی از ساحت مهدویت نباید غافل شود؛ دعای ندبه دانشگاه مهدی شناسی است و مؤمن برای دست‌یابی به چنین سبقتی باید به چنین دانشگاهی وارد شود.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) در ادامه به بیان ششمین رمز موفقیت اشاره کرد و گفت: حضرت بقیه‌الله(عج) از منظر قرآن خیر مطلق برای بشریت است؛ بر این اساس عالی‌ترین مصداق سبقت گرفتن در خیرات تمسک و حرکت به‌سوی امام زمان(عج) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha