پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تفسیر نهج البلاغه آیت الله طه محمدی

امام جمعه همدان گفت: قرآن سخنگویی است که هیچ گاه دروغ نمی گوید و هر کس با قرآن همنشین شد و آن را درک کرد مطمئنا هدایت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان، امروز در کلاس تفسیر نهج البلاغه که در مسجد مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان برگزار شد، گفت: ماه رمضان، بهار قران است و بهترین فرصت برای پرداختن به قران این کتاب آسمانی در سخنرانی ها است.

وی ادامه دادذ: افرادی به ظاهر اظهار دوستی می کنند، اما درحقیقت به دنبال خیانت و سوء استفاده هستند؛ اما قرآن هیچ گاه این طور نیست و فقط حقیقت را می گوید.

آیت الله طه محمدی به ویژگی های فرد نصیحت گر پرداخت و گفت: کسی که طرف مشورت قرار می گیرد، باید امین باشد و بین خود و خدای خود، آنچه را که صحیح است،  بازگو کند.

وی تصریح کرد: افراد مومن می دانند قرآن نصیحتگری است که هیچ گاه در جایگاه مشاور باعث گمراهی نخواهد شد.

امام جمعه همدان ادامه داد: قرآن سخنگویی است که هیچ گاه دروغ نمی گوید و هر کس با قرآن همنشین شد و آن را درک کرد، مطمئنا هدایت می شود.

وی به عظمت قرآن اشاره کرد و گفت: هر کس با قرآن معامله کند، فقر هیچ گاه به سراغ او نخواهد رفت و اگر کسی به آن بی توجهی کند، در فقر مطلق زندگی خواهد کرد؛ البته منظور از فقر در این جا تنها مسائل مادی نیست، بلکه فقر در تمام زمینه ها است.

آیت الله طه محمدی، قرآن را شفا دهنده دردها عنوان کرد و گفت: سعی کنید به وسیله قرائت قرآن و انس با آن در نزد خداوند آبرو پیدا کنید.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان افزود: هر کشاورزی کشت خودش را درو می کند، قرآن نیز در روز قیامت آن افرادی که در دنیا با آن معامله کردند را شفاعت خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha