جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله بشیر نجفی

حوزه/ دفتر آیت الله شیخ حسین بشیر نجفی از مراجع نجف در مورد انتقال سفارت آمریکا به قدس بیانیه ای صادر کرد و آن را زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی و روی گرداندن از راه عدالت و انصاف دانستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دفتر آیت الله شیخ حسین بشیر نجفی از مراجع نجف، در مورد انتقال سفارت آمریکا به قدس بیانیه ای صادر کردند و آن را زیر پا گذاشتن قوانین و پیمان نامه های بین المللی و روی گرداندن از راه عدالت و انصاف دانستند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند متعال را حمد و ستایش می گوییم و بر هدایتگر امت و پرچمدار حق و عدالت حضرت محمد بن عبد الله (ص) و خاندانش (ع) و درود و سلام می فرستیم و بر تمامی دشمنان ایشان لعنت می فرستیم.

قال الله سبحانه: (الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ ) صدق الله العلي العظيم.

اقدام اخیر آمریکا در انتقال سفارتش به شهر قدس اشغالی، آن هم با به رسمیت شناختن سازمان ملل برای هر انسان عاقل و دوستدار عدالت و امنیت، غیر قابل باور و تعجب برانگیز است.

این اقدام، زیر پا گذاشتن قوانین و پیمان نامه های بین المللی و روی گرداندن از راه عدالت و انصاف است.

مسئله بسیار تأسف‌بار این است که این اقدام شنیع از سوی کشوری صادر شده است که از کشور های بزرگ به شمار می رود و مدعی حمایت امنیت و آرامش در جهان است و مفتخر است که شورای امنیت را در خاک خود جای داده است.

سکوت ملت ها و سران کشور های عربی و اسلامی به جز شمار بسیار کم، بر غم و اندوه ما افزوده است؛ این در حالی است که گروهی از جوانان ما در فلسطین اشغالی در برابر این اقدام مبارزه کردند و جان خود را در راه مبارزه علیه این اقدام ظالمانه فدا کردند.

امیدواریم که خداوند سبحان بند خواری و ذلّت را از گردن امت اسلامی که به دست مستکبرین بر آنان نهاده شده، بردارد تا مسلمانان عزت و کرامت خود را بازگردانند و این کار تنها از طریق تفاهم و وحدت آنان زیر پرچم اسلامی و گسترش محبت در دل‌های مسلمانان، امکان پذیر خواهد بود.

قال الله سبحانه: «وَاذْكُرُواْ نِعْمَتَ اللّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَاناً وَكُنتُمْ عَلَىَ شَفَا حُفْرَةٍ مِّنَ النَّارِ فَأَنقَذَكُم مِّنْهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ» صدق الله العلي العظيم ولا حول ولا قوة إلاّ بالله العلي العظيم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha