چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دانش آموزان مدرسه ای در نیویورک، به بازدید از مسجد شهر رفتند

حوزه/ در یک گردش علمی که برای دانش آموزان مدرسه نیو کانن کانتری در منهتن برگزار شده بود، کلاس هشمتی ها به بازدید از مرکز فرهنگی اسلامی و موزه هنری مبادرت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» دانش آموزان مدرسه ای در شهر نیویورک در آمریکا، از مرکز اسلامی فرهنگی و موزه هنر متروپلیتن بازدید کردند.

کلاس هشتمی های مدرسه «نیو کنان کانتری» در منهتن، اخیرا در یک گردش علمی فرهنگی در شهر نیویورک، به بازدید از مسجد و موزه این شهر رفتند.

در بازدید از مسجد دانش آموزان نماز جماعت ظهر و عصر را از نزدیک شاهد بودند و سپس به سخنان امام جماعت مسجد در خصوص فرهنگ ها، باورها و عقاید مسلمانان گوش فرا دادند. آن ها در ادامه اطلاعاتی درباره خلاصه  فعالیت ها و مشارکت های مرکز اسلامی به دست آوردند.

نیک لانکستر یکی از دانش آموزان ضمن بازدید از مرکز اسلامی گفت: مشاهده نماز خواندن مسلمانان از نزدیک و به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره دین اسلام، بسیار جالب بود.

در بازدید از موزه نیز دانش آموزان فهم و درک فرهنگی و مذهبی خود از فرهنگ های مختلف آسیایی از جمله آثار هنری اسلامی و صنایع دستی از جمله مجسمه سازی، سفالگری، ساخت جواهرات، کتیبه ها و نسخه های خطی و همچنین هنرهای آسیای شرقی، چینی، ژاپنی و هندو را ارتقاء دادند.

آنها همچنین از یک نمونه ساخته شده از یک محوطه دادگاه مراکشی که با حکاکی های چوبی، کچ کاری و کاشی های هندسی مزین شده و به هدف توسعه دعوت الهی به کار می رفته بازدید کردند.

یکی از دانش آموزان گفت: ما قبل از رفتن به موزه چیزهای زیادی درباره آثار هنری خوانده بودیم اما دیدن این آثار هنری باستانی از نزدیک چیز دیگری بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha