جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدير حوزه علميه خواهران مازندران

حوزه/ متاسفانه نظام آموزش کشور، فررندان را نسبت به آینده کشور مسئولیت پذیر نکرده و نسبت به پژوهش و تحقیق بیگانه بار می آورد. این که مقام معظم رهبری چندین سال است بر تحول در آموزش و پرورش تاکید می کنند، چون می دانند نیاز و آسیب جامعه چیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در نشست «مشاوره و مهارت های زندگی» طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) و همسرانشان در مجتمع فرهنگی نیروی انتظامی، در ساری بیان کرد: به برکت ایثار و فداکاری علمداران دین در گذشته و معاصر  و مجاهدت امام خمینی(ره) انقلاب شکوهمندی در ایران شکل گرفت که طومار تمام مکاتب و افکار الحادی را درهم شکست.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران نعمت عظیمی بوده که خداوند به ما عطا کرده است، لذا باید  از این نعمت استفاده های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره در محور حق نموده و برای تعالی ارزشهای اخلاقی، کرامتهای انسانی و فضیلتهای اعتقادی تلاش کنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در ادامه گفت: در حال حاضر استکبار جهانی در جاهلیت و برده کشی و برده داری مدرن امروز با تمام غول های رسانه ای خود، فضای صاف و پاک انسانیت را غبار آلود کرده و میدان قربانی و جامعه هدف برای رسیدن به مقاصد پلیدشان بسیار وسیع و گسترده شده است.

وی یادآور شد: امروز دیگر فرزندان خردسال را در دل خاک زنده زنده نمی گذارند، بلکه تمام آحاد  مردم دنیا، اعم از دختر و پسر، کوچک و بزرگ، مذهبی و غیر مذهبی جامعه هدف  استکبار جهانی است.

وی تصریح کرد: با توجه به این که اخلاق و ارزشهای اعتقادی، ارزش ترین کالا در دنیاست؛ متاسفانه دشمن هدفهای بلند و ارزشمند والدین را در این زمینه کمرنگ کرده و دغدغه برخی خانواده ها، دیگر تربیت و پرورش آدمهای بزرگ نبوده و تنها نگران شغل و بیمه و امور دنیایی فرزندان شده و به دنبال بیمه مادام العمر و اخروی آنها نیستند.

حجت الاسلام غفاری اعلام کرد: خداوند در سوره تحریم آیه 6، می فرماید که "ای کسانی که ایمان آورده اید(و برای حمایت از دین و ولایت سختی کشیده و هزینه داده اید) مواظب خود و خانواده هایتان باشید،" لذا اگر قصد اثر تربیتی نافذ و مطلوب بر خانواد خود را داریم،؛  باید اول مواظب گفتار و رفتار خودمان باشیم؛  متاسفانه مشاهده می کنیم که گروهی در اوایل انقلاب، به اسم دین و انقلاب فعایت نموده و اسم و رسمی پیدا کردند، اما نتوانستند خود و فرندانشان را ایمن نگه دادند.

وی اضافه کرد: اگر به آنچیزی را که از دین فرا گرفته ایم عمل نمائیم، اثرش را در فرزندان و اطرافیان خود خواهیم دید؛  جمع آوری و نگهداری اعمال و سابقه خوب زحمت داشته و مانند هیزمی است که ممکن است با یک کبریتی نظیر فرزند، شغل و غیره نابود شود.
 

لزوم توسعه و ترویج ارزش های دینی

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران بیان کرد: در عصر کنونی که خانواده به عنوان اصلی ترین کانون تربیت جامعه مورد هجمه سنگین دشمن قرار گرفته و حاشیه امنی برای هیچ خانواده ای وجود ندارد؛ رسالت و وظیفه حوزه های علمیه خواهران که تربیت بانوان جامعه را برعهده دارند، نسبت به توسعه و ترویج ارزشهای دینی و کرامت اخلاقی بسیار سنگین است.

حجت الاسلام غفاری گفت: امروز که دشمن بسیار دقیق و برنامه ریزی شده وارد میدان شده و در باطل خود مستحکم بوده و روان شناسی محتوائی، موضوعی و نیاز سنجی نموده و برای آن خوراک تهیه کرده  و از طریق فناوری روز دنیا منعکس می کند؛ باید با تمام قوا و توان و با برنامه و حساب شده عمل کنیم.

وی با اشاره به آسیب هایی که خانواده ها را تهدید می کند، تصریح کرد: در حال حاضر مشکل اقتصادی، تحریم و و اختلال در واردات و صادرات بین الملل و غیره سبب شده در برخی از خانواده ها، پدر و مادر در بیرون از خانه کار کرده و مادر بیشتر وقت خود را به جای تربیت فرزندان، صرف کسب منابع درآمدی برای خانواده کند؛ از طرف دیگر هم قداست زدائی از شغل خانه داری و مادری باعث شده دختران ما از کودکی تمایل به شاغل شدن داشته باشند؛ همچنین زندگی آپارتمانی که مخالف سبک زندگی اسلامی است، هم یکی از مجاری فساد اخلاقی در جامعه شده است.
 

ضرورت تحول در نظام آموزشی کشور

حجت الاسلام غفاری بیان کرد : متاسفانه نظام آموزش کشور، فررندان  را نسبت به آینده کشور مسئولیت پذیر نکرده و نسبت به پژوهش و تحقیق بیگانه بار می آورد. این که مقام معظم رهبری چندین سال است بر تحول در آموزش و پرورش را تاکید می کنند، چون می دانند نیاز و آسیب جامعه چیست.

وی افزود: با توجه به این که خانواده تاثیر گذارترین عنصر بر فرزندان است؛ چقدر پدر و مادر برای فرزندان خود وقت گذاشته و چقدر وقت خود را صرف امور دیگر مانند موبایل، فضای مجازی، سریالهای تلویزیونی و غیره می کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در پایان خاطر نشان کرد: یکی از اهداف اصلی ما در حوزه علمیه خواهران تربیت همسران و مادران فاضل و عالم در جامعه است؛ لذا یک طلبه خوب و فاضل زمانی فضل و علمش مفهوم پیدا می کند که همسر خوب برای شوهرش و مادر خوب برای فرزندانش باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha