پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام محمدحسن رستمیان - سمنان

حوزه/ دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان با بیان اینکه خانواده مهم‌ترین رکن بنیادی جامعه است، گفت: دوام و فروپاشی یک جامعه به‌سلامت خانواده بستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام محمدحسن رستمیان، ظهر امروز در دیدار با رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان به میزبانی دفتر این ستاد با هدف ایجاد شبکه خانواده نمازی، با اشاره به نقش و جایگاه خانواده در جامعه و اسلام اظهار داشت: خانواده از بنیادی‌ترین عضو جامعه است، فلذا دوام و فروپاشی جامعه به آن بستگی دارد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان تصریح کرد: عوامل درونی و بیرونی زیادی بر سلامت خانواده تأثیر می‌گذارد که از دیرزمان موردتوجه افراد بوده و از جهات مختلف موردتحقیق و بررسی قرارگرفته است.

وی افزود: یکی از آن عوامل، نماز و گرایش به معنویت است که از جهات مختلف بر خانواده تأثیر بسزایی می‌گذارد.

حجت‌الاسلام رستمیان خاطرنشان کرد: به خاطر اهمیت بالای این موضوع درصدد هستیم با همکاری ستاد اقامه نماز در اجرایی شدن شبکه ملی خانواده نمازی و تشکیل و توسعه یاوران نماز قدم بگذاریم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان ضمن تشکر از همراهی و همکاری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی این استان در اجرایی شدن فرهنگ نماز در جامعه و خانواده، اظهار داشت: نماز و برپاداشتن آن در فضای خانه، خانواده را در بسط و توسعه فرهنگ دینی کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین تصریح کرد: فرزندان در خانواده برای افزایش اطلاعات درباره نماز و نقش نظارتی والدین بر رفتار عبادی فرزندان خویش ایجاب می‌کند، تا برای برگزاری بهتر نماز در خانواده تلاش کنیم تا بدین ترتیب فرهنگ دینی در خانواده نهادینه شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha