پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 450893
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
تفسیر نهج البلاغه آیت الله طه محمدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان، فقر را دارای ابعاد وسیعی دانست و افزود: امروز جامعه درگیر فقر فرهنگی شدیدی است که ناشی از تحمیل فرهنگ منحط غرب بر کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری »حوزه» در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، امروز در کلاس تفسیر نهج البلاغه که در مسجد مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان برگزار شد، با اشاره به لزوم جذب مردم به مساجد گفت: حقایق به قدری بلند است که باید با مثال های فراوان مطلب را بر قلب شنوندگان بنشانیم

نماینده ولی فقیه در همدان، فقر را دارای ابعاد وسیعی دانست و افزود: امروز جامعه درگیر فقر فرهنگی شدیدی است که ناشی از تحمیل فرهنگ منحط غرب بر کشور است.

وی به نماد های فقر فرهنگی اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال برخی از لباس هایی که در بازار است، شأن انسان را پایین می آورد و یا غذاهای مضر غربی که جایگزین غذای اصیل ایرانی شده است و از این دست مثال ها که بسیار زیاد است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: اسلام آمده است تا مناعت طبع را آموزش دهد چه بسیار افرادی هستند که در اوج تنگ دستی مالی دارای روحیه بزرگی هستند.

امام جمعه همدان به برکات استفاده از قرآن اشاره کرد و گفت: کسی که در مکتب قرآن تربیت شود هیچ فقری به سراغ او نخواهد آمد و از هر نظر غنی است.

وی، امام خمینی را نمونه یک مومن کامل خواند که توانست ا قرآن انس بگیرد، خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) به قدری دارای توکل بود که در زمان دستگیری ایشان این ماموران ساواک بودند که از شدت ترس به خود می لرزیدند و امام ذره ای ترس در وجودش قرار نداشت.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری افزود: این نفس را نفس مطمئنه می گویند یعنی با اتکا به قرآن و صاحب قرآن از چیزی ترس نخواهد داشت.

وی توجه به قرآن را از وظایف مسلمانان دانست و گفت: آل سعود با آن که هزاران قرآن چاپ می کند، اما عملکردشان نشان داده است که دشمن سر سخت قرآن هستند.

امام جمعه همدان، نفاق را از نشانه های های فقر دانست و گفت: امت اسلام باید با تکیه بر قرآن راه های نفاق را از بین ببرند و دست در دست یکدیگر برای نابودی استکبار و دشمنان اسلام هم قسم شوند.

وی، قرآن را نسخه شفا بخشی برای همه دوران ها دانست و گفت: باید سعی کنیم اعتقادات خودمان را قوی کنیم و از برکات قرآن بهترین استفاده را ببریم، چرا که اگر گدا کاهل است صاحب خانه مقصر نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha