جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم-۲

حوزه/ حجت الاسلام طیب حسینی با تأکید بر این که قائل به تنوع حضور مراکز حوزوی در نمایشگاه قرآن هستیم، بیان داشت: امسال قریب به ۵۰ درصد مراکز حاضر در بخش حوزوی برای نخستین بار در نمایشگاه حضور پیدا می کنند.

حجت الاسلام سید حسن طیب حسینی، مسئول بخش حوزوی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، برنامه های این بخش را تشریح کرد.

وی با بیان این که بخش حوزوی امسال دوازدهمین سال حضور خود را در نمایشگاه بین المللی قرآن تجربه می کند، گفت: در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن میزبان قریب به 40 مرکز و نهاد حوزوی فعال در عرصه قرآن و عترت هستیم.

حجت الاسلام طیب حسینی اظهار کرد: این تعداد مرکز و نهاد حوزوی از میان تعداد زیادی مرکز و نهاد درخواست کننده پس از داوری محصولات انتخاب شد.

وی همچنین از برگزاری قریب به 20 برنامه متنوع در بخش حوزوی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی خبر داد و گفت: یکی از برنامه های پرمخاطب بخش حوزوی ارائه مشاوره رایگان توسط کارشناسان خواهر و برادر نام آشنا و خبره حوزوی است که مشاوره هایی در زمینه کودک، خانواده، پاسخ به شبهات، احکام و... ارائه می دهند.

مسئول بخش حوزوی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن از دیگر برنامه های این بخش را برگزاری میزگردها و نشست های علمی دانست و عنوان کرد: این نشست ها با حضور اساتید و نام آوران حوزوی با موضوعات اجتماعی به ویژه آسیب های موجود برگزار می شود. از دیگر برنامه های بخش حوزوی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن برگزاری مسابقات قرآنی و علمی توسط نهادهای حوزوی است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در طول ایام برگزاری نمایشگاه شاهد رونمایی از آثار فاخر حوزوی خواهیم بود و تاکنون برای رونمایی از 10 محصول حوزوی برنامه ریزی شد که با توجه به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی کتابی با عنوان «نظام اسلامی و انقلاب» که درباره "انقلاب اسلامی و انقلابی ماندن حوزه" بوده و توسط پژوهشگران و فرهیختگان مؤسسه امام خمینی(ره) نگاشته شده را رونمایی می کنیم.

حجت الاسلام طیب حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که قائل به تنوع حضور مراکز حوزوی در نمایشگاه قرآن هستیم، بیان داشت: با توجه به کثرت درخواست کنندگان برای حضور در نمایشگاه، مجبور به انتخاب هستیم و بنای ما بر این است از مراکزی استفاده کنیم که تاکنون در نمایشگاه حضور پیدا نکرده اند و امسال نیز قریب به 50 درصد مراکز حاضر در بخش حوزوی برای نخستین بار در نمایشگاه حضور پیدا می کنند.

انتهای پیام/ر

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha