جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
درسهایی از قرآن

حوزه نیوز/ حجت الاسلام و‌المسلمین قرائتی بیکاری و تجرد را به عنوان بسترهای رواج گناه در بین جوانان معرفی و بر فراهم ساختن زمینه اشتغال، ازدواج آسان و مدیریت اوقات فراغت جوانان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، در سلسله جلسات درس‌هایی از قرآن، ویژه ماه مبارک رمضان که با موضوع گناه شناسی در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان این‌که ریشه گناه و ثواب در قلب و دل انسان قرار دارد، گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در بحث گناه و گناه‌شناسی باید به آن توجه کرد، مقوله فراهم کردن زمینه و بسترهای گناه است.

رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: برخی از خانواده‌ها این فضا و بستر آلوده را برای فرزندانشان فراهم می‌کنند و بدون توجه به فضای ایجاد شده برای گناه، به دعا و یا درخواست دعا جهت هدایت فرزندانشان روی می‌آورند.

وی با بیان اینکه بخش عمده گناهان نسل جدید مربوط به شهوت است، ابراز کرد: برای جلوگیری از آلوده شدن جوانان به گناه باید بسترهای گناه را از بین ببریم و زمینه اشتغال و ازدواج آسان جوانان را فراهم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تأکید به نقش و تأثیر بیکاری و تجرد در میزان گناه جوانان، تصریح کرد: اگر جوانان اهل نماز و دارای همسر باشند، می‌توان گفت در برابر گناهان بیمه شدند؛ در کنار این موضوع باید ایام فراغت و بیکاری جوانان را نیز مدیریت و کنترل کرد چرا که در این ایّام نیز گرایش به گناه بیشتر می‌شود.

این مفسر قرآن با اشاره به تأثیر فضا و محیط بر انسان، خاطرنشان کرد: والدین باید فضای خانه را مذهبی کرده و به اقداماتی که برای فرزندانشان انجام می‌دهند، رنگ و بوی مذهبی دهند وکارها را با نیّت خدایی پیش ببرند.

حجت الاسلام و‌المسلمین قرائتی تأکید کرد: ما باید مقدمات ایجاد یک نسل خوب را علاوه بر ازدواج و اشتغال، با ترویج زیارت و رفاقت با فرزندانمان فراهم کنیم؛ فرزندانمان نباید احساس کنند که اسیر والدینی مذهبی و بداخلاق شدند بلکه باید با رفاقت و صحبت با آن‌ها این دیدگاه که می‌توان بدون گناه زندگی شیرینی داشت را ترویج کنیم.

گفتنی است، سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ویژه ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 22:20 در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام

28/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha