چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ مسئول دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه خراسان، گفت: نزدیک به ۲۵۰ اثر با موضوعات قرآن و عترت از آثار پژوهشی سطح سه و سطح چهار طلاب خراسان برای استفاده سایر طلاب و دانشجویان در نمایشگاه قرآن عرضه می شود.

حجت الاسلام اسدالله علیزاده، مسؤل دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه خراسان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در نمایشگاه بین المللی قرآن، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) از نظر فضا و امکانات اقدام خوبی بوده که چند سالی است انجام گرفته است.

 وی با بیان اینکه غرفه های قرآنی بسیار خوبی در این دوره از نمایشگاه برپا شده، گفت: حوزه علمیه خراسان نیز فعالیت های قرآنی طلاب و روحانیون خود را در بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ارائه  نموده است.

 مسئول دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه خراسان، افزود: پایان نامه، کتاب، پژوهش های قرآنی، نمایش آثار هنری و تجسمی طلاب وبرخی دیگر از فعالیت های قرانی حوزه علمیه خراسان در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از انتصاب مدیریت جدید حوزه علمیه خراسان برنامه های تحولی و نیز انتظاراتی که مقام معظم رهبری از حوزه داشتند را با جدیت دبنال نموده ایم که دراین راستا 7 قرار گاه تنظیم شده که زیر مجموعه یکی از آن ها قرار گاه قرآن و عترت است.

حجت الاسلام علیزاده عنوان کرد: در ادامه فعالیت های قرآن و عترت مدرسه تخصصی قرآن و عترت، کانون مطالعات تفسیر و نیز کانون صحیفه سجادیه را راه اندازی نمودیم. 

وی، پرداختن به موضوع شیعه انگلیسی، خوارج دیروز و شباهت آن با خوارج امروز،  خطبه متقین، فضیلت های امیر المؤمنین(ع)، مشاوره های دینی، برگزاری مسابقات قرانی و اهداء جوایزی ارزنده از جمله تفسیر شیوای قرآن که برای جوانان و نوجوانان بسیار مفید است را از برخی دیگر از برنامه های این غرفه برشمرد.

 مسئول دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه خراسان افزود: نزدیک به 250 اثر با موضوعات قرآن و عترت از آثار پژوهشی سطح سه و سطح چهار طلاب نیز در این غرفه برای استفاده سایر  طلاب و دانشجویان فراهم شده است.

وی ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری چنین نمایشگاهی، گفت: این کار بزرگ و ارزنده با همه مشکلاتی که دارد  هر ساله برگزار می شود و بالاخره تأثیراتش را در جامعه خواهد گذاشت که امیدواریم روز به روز بر فعالیت های قرانی در کشور افزوده شود.

محتوای برنامه های علمی نمایشگاه قران ارتقا یابد

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: تجملاتی کردن نمایشگاه قران و این که بسیاری نهاد ها و مؤسسات به فکر دکورهای شیک و مجلل هستند، امر ناپسندی است و باید به کار های محتوایی ببشتر توجه شود و تدبیری صورت گیرد که برای سال های آینده از این تجملات کاسته شده و بر محتوای برنامه های علمی افزوده گردد.

وی با بیان اینکه امروز دشمن سرمایه و هزینه زیادی را بر علیه اسلام و قران انجام می دهد، افزود: ما حوزویان نباید نسبت به این مسائل بی توجه باشیم و برگزاری چنین نمایشگاهی می تواند در این زمینه مفید باشد.

 مسئول دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه خراسان گفت: ما باید در پاسخ به شبهات قرآنی که امروزه در جامعه مطرح می شود فعال و نقش پر رنگی ایفا نماییم و حوزه های علمیه نیز باید بیش از هر نهادی در پاسخ به این شبهات اهتمام داشته باشد.

وی با تأکید بر گسترش فعالیت های قرانی، عنوان کرد: مردم نیز باید به بازدید و حضور در اینگونه نمایشگاه های قرانی و دینی توجه ببشتری داشته باشند.

حجت الاسلام علیزاده در پایان افزود: با توجه به تبلیغات ضعیف بیست و ششمین نمایشگاه قرآن و عترت تا کنون استقبال آن گونه که باید نبوده، اما هر روزی که می گذرد بر تعداد بازدید کننگان افزوده می شود.

انتهای پیام/ع

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha