شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله بهجت

حوزه/ آیا حضرت صاحب عجل الله تعالی فرجه الشریف که از دست دشمن ‏ها در پشت پرده‏ غیبت است، از دوستانش هم غافل است که هرچه بر سرشان آمد، آمد؟ این خیال ‏ها از ضعف ایمان است. آیا می ‏شود که حضرت جهت حقانیت مذهب را تقویت و تأیید نکند؟! خدا می ‏داند آن حضرت تا به حال چه کرده و چه می‏کند!

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، هفته نامه «افق حوزه» در ویژه نامه ای به مناسبت نهمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی محمدتقی بهجت به انتشار سیره اخلاقی، علمی، عملی و سلوکی این سالک الی الله پرداخته که در شماره های گوناگون تقدیم حضور شما علاقمندان می گردد.

* چرایی و چگونگی انتظار و ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به روایت آیت الله العظمی بهجت قدس سره

- چرا از «عین الله الناظره» غافل هستیم؟!

آیا حضرت صاحب عجل الله تعالی فرجه الشریف که از دست دشمن ‏ها در پشت پرده‏ غیبت است، از دوستانش هم غافل است که هرچه بر سرشان آمد، آمد؟ این خیال ‏ها از ضعف ایمان است. آیا می ‏شود که حضرت جهت حقانیت مذهب را تقویت و تأیید نکند؟! خدا می ‏داند آن حضرت تا به حال چه کرده و چه می‏کند!

چقدر فرق است بین کسی که او را «عَینُ الله‏ الناظِرَة؛ چشم بینای خدا»، و این مجلس ما را در محضر او می‏داند، و یقین دارد که حدود و اندازه‏ همه‏ کلمات و ... نزد آن حضرت از واضحات است، و کسی که چنین فکر نمی‏ کند! (در محضر بهجت/ج۳/ص۲۷۶)

اگر بدانیم در محضر «عَینُ الله الناظِرَة» هستیم، آیا روی آن را داریم که برای زیارت حضرت غائب علیه السلام اجازه بخواهیم، با اینکه با خواسته های واضح او مخالفت می کنیم، نماز و روزه را ترک، و غیبت و ایذا می کنیم. آیا می خواهیم به ما بفرماید: «أَبَحْتُ لَکمُ الْمُحَرماتِ وَ أَسْقَطْتُ عَنْکمُ الْواجِباتِ/ حرامها را برای شما حلال نمودم، و واجبات را از شما برداشتم».

مقصود اینکه چه می شد به واسطه بندگی خدا، روابط ما با آن آقا محفوظ می ماند؟ دیگران نگذاشتند، هرچند ما هم مقصریم و نخواستیم اتصال میان ما و آن حضرت محفوظ باشد، وگرنه هرکس یک ارتباط و اطمینانی پیدا می کرد، و روزی می آمد و توبه می کرد و تابع او و عاقبت به خیر می شد. (در محضر بهجت، ج۱، ص۳۰۵)

بعضی از حیوانات مانند زنبور عسل و حیوانات شیرده به مردم منفعت می رسانند، انسان نیز ممکن است برای دین و مردم نافع باشد. اگر ما نیز به اندازه توان خود در هدایت مردم تلاش و کوشش کنیم، آیا امکان دارد که مورد عنایت «عینُ الله الناظِرَة» و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نباشیم؟!

اگر در راه آن حضرت باشیم، چنانچه به ما بد و ناسزا هم بگویند و یا سخریه نمایند، نباید ناراحت شویم، بلکه همچنان باید در آن راه حق و حقیقت ثابت قدم و استوار بوده و در ناملایمات صبر و استقامت داشته باشیم. (در محضر بهجت، ج۱، ص۱۰۳)

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha