جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: ایران اسلامی در حال ساخت تاریخی است که در عمر بیش از ۱۴۰۰ ساله اسلام کم‌نظیر است؛ هرچند در داخل کشور عده‌ای این باور را ندارند ولی دشمنان این مسئله را به خوبی درک کرده‌اند و هرچه وادادگی بیشتر از ما مشاهده کنند، فازهای جدیدی از نقشه‌های شوم خود علیه این کشور را ارائه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امروز در دیدار استادیاران و سرمربیان شجره طیبه صالحین قم در سالن محراب حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س)، با اشاره به انتقادهای مقام معظم رهبری از مسئولان در زمان ها و شرایط گوناگون گفت: مقام معظم رهبری مسائلی که تأثیرگذار یا سرنوشت‌ساز برای کل کشور است را مطرح می کنند که ازجمله این انتقادات، اجرای سند 2030 در آموزش‌وپرورش است.

وی با اشاره به خطبه 10 نهج‌البلاغه امام علی علیه‌السلام مبنی بر هشدار حضرت به تلاش همه‌جانبه شیطان و نیروهای او علیه ولایت و ضرورت وجود بصیرت در برابر آن‌ها گفت: آنچه در قالب سند 2030 وجود دارد، ضربه ای بزرگ بر پیکره ملت است و کسانی که از آن حمایت می‌کنند، درک نمی‌کند که چنین سندی در میان دانش آموزان، چه ضربه‌ای به کشور می‌زند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اضافه کرد: حامیان سند 2030 گمان می‌کنند با اجرای این سند می‌توانند امتیازی را برای مردم جلب کنند. این‌ها می‌دانند که اجرای این سند که دارای محتوایی مخالف دیانت مردم است، به ضرر مردم و حتی خودشان است و آیندگان آن‌ها را مؤاخذه می‌کنند، ولی خود را فریب می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که بصیرت تنها منحصر در زمان امام علی علیه‌السلام نیست، بلکه در طی تاریخ، فتنه‌ها تکرار می‌شود و با چهره های جدید به دنبال نابود کردن تفکر اسلامی است، ادامه داد: امریکا و غرب در عرصه نظامی و جنگ سخت، نتوانستند راهی پیش ببرند ولی از راه‌های دیگر غافل نیستند؛ اجرای سند 2030 ابزاری است که استکبار برای نابود کردن انقلاب اسلامی از آن استفاده می‌کند.

ایران در حال ساخت تاریخی جدید برای بشریت است

وی با تأکید بر این‌که ایران در حال ساخت تاریخی است که در عمر بیش از 1400 ساله اسلام کم‌نظیر است، تصریح کرد: ما برای ساخت این تاریخ باید بصیرت داشته و جدی باشیم؛ هرچند در داخل کشور عده‌ای این باور را ندارند ولی دشمنان این مسئله را به خوب درک کرده‌اند و هرچه وادادگی بیشتر از ما مشاهده کنند، فازهای جدیدی از نقشه‌های شوم خود را ارائه می‌کنند.

امام جمعه قم به برنامه‌های دشمن در ضربه زدن و درنهایت نابودی نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان در ابتدا می‌خواهند در نظام اسلامی اعتبار زدایی کند و در این راه از ابزار فساد مالی و اقتصادی در حکومت تکیه می‌کنند و خود از خارج و برخی نیز در داخل آن را دامن می‌زنند که نتیجه آن بدبین شدن مردم است.

وی اعتماد زدایی از نظام اسلامی با ابزار ناکارآمد نشان دادن نظام را برنامه دیگر دشمن برشمرد و گفت: برنامه دیگر دشمن مشروعیت زدایی از نظام اسلامی با خدشه به مبانی اصول تفکر دینی و قداست زدایی است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای تغییر سبک زندگی ایرانی و اسلامی دیگر برنامه دشمن برای ضربه زدن به‌نظام است؛ این‌که عده‌ای در داخل کشور مخالف بسته شدن برخی فضاهای مجازی هستند، خواسته و ناخواسته اهداف دشمن را دنبال می‌کنند و به خود و کشورشان ضربه می‌زنند.

وی ایجاد گسست میان مردم و مسئولان، تحریم فلج‌کننده اقتصادی برای ایجاد نارضایتی‌های اجتماعی، معنویت زدایی و ترویج ابتذال و اباحه گری و تقدس زدایی، ساماندهی و هدایت عوامل داخلی برای به ثمر رساندن فتنه‌ها و نفوذ و تغییر محاسبات مردم و مسئولان برای سلب مؤلفه‌های اقتدار نظام را از دیگر برنامه‌های دشمن در این عرصه برشمرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام به راهکارهای مقابله با چنین برنامه‌ها و دسیسه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: وظیفه ما در این میان رصد هوشمندانه و فهم راهبردها و راهکارهای دشمنان و ایادی آن‌ها در داخل، ارتقای بصیرت و هوشیاری و مقابله با خط نفوذ، مقابله و رفع آسیب‌ها و زخم‌های داخلی برای جلوگیری نفوذ دشمن، کارآمدی سازی دستگاه‌های اجرایی و مقابله جدی با مفاسد اداری و اخلاقی و تقویت امید به آینده و حفظ ظرفیت‌های نظام است.

وی حضور به‌موقع و عمل انقلابی در مواجهه با جنگ نرم همچون جنگ سخت، تقویت وحدت و انسجام ملی به‌عنوان سدی در برابر هجوم دشمن، مدیریت در نظام ایران بر اساس ولایت الهی و ارزشی و دلگرم بودن به نصرت خداوند در مواجهه با دشمنان اسلام را از دیگر راهکارها در این عرصه دانست.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: در سند ملی و دفاعی امریکا بزرگ‌ترین دشمن آمریکا، اسلام حقیقی است و تمامی مباحث و مواضع آن‌ها بهانه است، آن‌ها مشکلی با اسلام عربستانی ندارند، آن‌ها با اسلامی مشکل‌دارند که توسط پیامبر و اهل‌بیت ایشان تبیین شد و امام خمینی(ره) پرچم آن را در دوران معاصر برافراشت.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha