شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ماندگاری

حوزه/ حجت الاسلام و‌المسلمین ماندگاری گفت: متأسفانه عده‌ای تنها احکامی که به ذائقه‌شان خوش بیاید را قبول می‌کنند، در حالی که همان اسلامی که به افطاری دادن و زیارت توصیه کرده، همان اسلام بر حرمت موسیقی، رعایت حجاب، دوری از ربا‌خواری و دست اندازی به بیت المال نیز تأکید کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری،‌ سحرگاه امروز در سلسله نشست‌های تبلیغی حرم امام رضا(ع) ویژه ماه مبارک رمضان که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، به تفسیر پیام‌های موجود در آیه 102 سوره مبارکه آل عمران «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ» پرداخت و اظهار کرد: پیام نخست این آیه تأکید می‌کند که انسان اگر خالقیت خداوند را قبول دارد باید نقشه و برنامه زندگی را نیز از خداوند دریافت کند.

رئیس هیئت مدیره موسسه روایت سیره شهدا با بیان این‌که خداوند عالم را برای استفاده انسان و انسان را برای بندگی خلق کرده است،‌ابراز کرد: اینکه به چه صورت باید از این عالم استفاده و بندگی کنیم را خداوند در آیین نامه و نقشه زندگی یعنی دین اسلام، قرآن و پیامبر(ص) و خاندانش ارائه کرده است و هر کس بخواهد زندگی سعادتمندی داشته باشد باید این منشور زندگی را سرلوحه خویش قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری به دومین پیام این آیه مبارکه اشاره و عنوان کرد: افرادی که ادعا می‌کنند خداوند را قبول دارند باید اسلام را به معنای واقعی و مورد انتظار خداوند نیز قبول داشته باشند؛ در واقع اسلام یک اسم و یک رسم دارد که افرادی چون ابوسفیان و یا قاتلین ائمه اطهار(ع) در ظاهر و اسم مسلمان بودند.

وی به بیان مراحل و لازمه‌های اسلام واقعی پرداخت و اظهار کرد: در ابتدا باید اسلام و همه‌ی احکام آن را با جان و دل بپذیریم و قبول داشته باشیم؛ متأسفانه یکی از مشکلات جامعه ما این است که عده‌ای تنها احکامی که به ذائقه‌شان خوش بیاید را قبول می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تأکید کرد: همان اسلامی که به افطاری دادن، زیارت و کمک به فقرا توصیه کرده است همان اسلام بر حرمت موسیقی، رعایت حجاب، دوری از ربا‌خواری و دست اندازی به بیت المال نیز تأکید کرده است از این رو باید همه اسلام و احکامش را بپذیریم و از آن‌ها راضی باشیم.

رئیس هیئت مدیره موسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: پس از پذیرش اسلام، باید تمام دستورات آن را رعایت و عمل کرده و سپس مانند شهدا تا انتها پای اسلام ایستادگی کنیم. متأسفانه در صدر اسلام عده‌ای تنها تا رحلت پیامبر(ص) پای اسلام ایستادند و پس از آن از ولی خدا روی برگرداندند، امری که نمونه آن در انقلاب اسلامی ایران نیز مشاهده شد.

وی در ادامه به بیان سایر پیام‌های آیه مباره 102 سوره آل عمران پرداخت و با تأکید بر این‌که ما باید رعایت خداوند، قیامت و فتنه‌های شیطان را بکنیم، اظهار کرد: باید باور کنیم که خداوند بزرگتر از هر بزرگی‌است و در هر کاری ابتدا باید خداوند به ذهن انسان خطور کند با این وجود ما اغلب انتهای هر گرفتاری که دیگر کاری از دست کسی برنمی‌آید، خداوند را یاد می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به این‌که باید مراقب حساب و کتاب قیامت باشیم، گفت: ما اغلب به این موضوع رسیدگی نمی‌کنیم چرا که در دنیا از حساب و کتاب‌ها فرار کرده، آن‌ها را به گردن دیگران انداخته و یا با رشوه آن را بالا و پایین می‌کنیم، در حالی که در قیامت این تحرکات امکان پذیر نیست.

رئیس هیئت مدیره موسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: پیام آخر این آیه مبارکه تأکید می‌کند انسان باید مراقب باشد تا به عنوان یک انسان مسلمان از این دنیا خارج شود؛ متأسفانه عده‌ای نه تنها مسلمان نمی‌میرند بلکه در قالب حیوان از این دنیا خارج می‌شوند از این رو باید مراقب دین‌مان باشیم و آن را تا لحظه مرگ که زمانش مشخص نیست، حفظ کنیم.

انتهای پیام

28/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha