پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله ناصری

حوزه/ استاد اخلاق حوزه گفت: خانه‌هایی که قرآن در آن خوانده می‌شود برای ملائکه آسمان، جلوه‌گر است، در خانه‌ ها قرآن بخوانید که آثار فوق‌العاده‌ای دارد.

به گزارش خبرگزراری «حوزه» از اصفهان، آیت الله محمد علی ناصری در سلسله جلسات اخلاقی خود در جمع مردم اظهار کرد: این پاداش‌هایی که برای خواندن قرآن بیان شد، برای خواندن قرآن در طول سال است؛ در حالی که همه عبادت‌ها در ماه مبارک رمضان چند برابر ثواب دارند.

وی بیان کرد: شما ببینید با این حساب، ثواب خواندن قرآن در ماه رمضان چقدر می‌شود! در مورد نماز هم حضرت نبی اکرم صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند  در ماه رمضان، یک نماز واجب، ثواب هفتاد نماز دارد

استاد اخلاق تصریح کرد: یکی از آثار قرآن خواندن، این است که باعث نورانی شدن دل و جان و حتی مکانی است که در آن قرآن خوانده می‌شود، در روایت آمده است که نبی اکرم صلی الله علیه وآله وسلم می‌فرمایند: نَوِّرُوا بُيُوتَكُمْ‏ بِتِلَاوَةِ الْقُرْآن؛(خانه هایتان را با خواندن قرآن، نورانی کنید)

وی افزود: همین‌طور که ستاره‌ها در آسمان برای ما جلوه‌گر است، خانه‌هایی که قرآن در آن خوانده می‌شود برای ملائکه آسمان، جلوه‌گر است، در خانه‌ ها قرآن بخوانید که آثار فوق‌العاده‌ای دارد.

آیت الله ناصری در ادامه همین حدیث، گفت: حضرت می‌فرمایند: وقتی تلاوت قرآن در خانه زیاد شود، خیر آن خانه افزایش پیدا مى‌كند و اهل آن از نعمت‌هاى الهى برخوردار مى‌شوند

وی ابراز کرد: از امام صادق علیه السلام نقل شده است: اگر انسان در نماز، ایستاده قرآن بخواند، به ازای هر حرفی، صد حسنه به او می‌دهند و صد گناه از او پاک می‌کنند و صد درجه هم به او عطا می‌نمایند.

استاد اخلاق عنوان کرد: اگر در نماز نشسته بخواند به ازای هر حرف، پنجاه درجه و پنجاه حسنه به او می‌دهند و پنجاه گناه از او محو می‌کنند، به ازای قرائت هر حرفی از قرآن، این قدر ثواب می‌دهند، نه به ازای هر کلمه و آیه، این ثواب بسیار عظیم است؛ ‌لذا اگر انسان همه ماه مبارک را قرآن بخواند، ارزش دارد.

وی خاطرنشان کرد: حالا اگر کسی حال خواندن را ندارد، یا بلد نیست و فقط می‌شنود، در همین روایت دارد که کسی که به قرآن خواندن دیگران گوش دهد یا کسی که فقط با مرور و چشم، قرآن بخواند و تلفظ نکند، به ازای هر حرفی یک حسنه به او می‌دهند و یک گناه را محو می‌کنند و یک درجه در بهشت به او می‌دهند همگی  این مطالب ، آثار کلام خداست، قرآنی که این همه منافع و آثار وجودی برای انسان دارد، چرا انسان از آن غافل باشد؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha