پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار

حوزه/ مدیر گروه فقه و اصول بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: اندیشه و تفكر صحیح نقش به سزایی در آینده افراد دارد، از این رو در ماه رمضان، علاوه بر روزه زبان، روزه فکر نیز بسیار با اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام مهدی شریعتی‌تبار در سلسله نشست‌های اخلاق که با حضور محققان و پژوهشگران بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، به تبیین شرح خطبه ۲۲۳ نهج البلاغه پرداخت و گفت: رمضان ماه قیام، تهجد و شب زنده‌داری و ماه توجه به محرومان و مستضعفان است و انسان‌ها باید قلب خود را از رذایل و پلیدی‌ها پاک کنند.

وی تاکید کرد: با دقت در آیات و روایاتی که در ماه رمضان وارد شده است، مشاهده می‌شود که خداوند اهتمام ویژه‌ای در ارائه برنامه فرهنگی و انسان‌سازی در تمام شئون برای زندگی بندگانش داشته است.

وی بیان کرد: امیرالمومنین علی(ع) می‌فرمایند: از وظایف روزه‌دار است که با همسایگان و دوستان خود با نیکی رفتار کند، صله رحم و دید و بازدید با اقوام و آشنایان را به جا آورد و دعا برای مومنان در این ماه را فراموش نکند.

حجت الاسلام شریعتی‌تبار اضافه کرد: اندیشه و تفكر صحیح نقش به سزایی در آینده افراد دارد و از عوامل مهمی است كه سعادت و شقاوت افراد در دنیا و آخرت را رقم می‌زند؛ از این رو در ماه مبارک رمضان، علاوه بر روزه زبان، روزه فکر نیز بسیار با اهمیت است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha